Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Pochádza značka SsangYong z Južnej Kórei?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

NOVÝ RENAULT TRAFIC VAN E-TECH ELECTRIC DOPĹŇA PONUKU 100 % ELEKTRICKÝCH VOZIDIEL KATEGÓRIE LCV

25.9.2023

Nový Renault Trafic Van, skutočný bestseller, ktorý si od roku 1980 získal viac ako 2,4 milióna profesionálov, je teraz k dispozícii v 100 % elektrickej verzii a dopĺňa tak ponuku elektrických úžitkových vozidiel Renault o nový Renault Kangoo Van E-Tech electric a Master E-Tech electric.

 

VŠETKY SILY RENAULT TRAFIC 100 % ELEKTRICKÝ

 

Rovnako ako ostatné úžitkové modely, ani elektrická verzia nerobí žiadne kompromisy v porovnaní so spaľovacou verziou a ponúka vysokú úroveň výkonu, rozmanitosti a prispôsobenia.

 

 

Elektrický Renault Trafic Van E-Tech zdedil teda všetky vlastnosti, vďaka ktorým je tento model už viac ako 40 rokov úspešný, je ikonou v segmente a treťou najpredávanejšou ľahkou dodávkou v Európe.

 

Je to ideálny nástroj vďaka vlastnostiam, ktoré má vo svojej DNA: veľká nosnosť, modularita a široký výber dostupných verzií.

 

Trafic Van E-TECH electric naďalej ponúka najlepšie možnosti prispôsobenia dĺžky, modularity a úložného priestoru pre dodávky:

 

  • Dve dĺžky (5,08 m a 5,48 m) a dve výšky (1,967 m a 2,498 m)
  • Objem nákladu (v režime dodávka) od 5,8 m3 do 8,9 m3
  • Dĺžka nákladu do 4,15 m (v predĺženej verzii L2 s "dlhým nákladným" poklopom v priečke)
  • Ťažná kapacita 920 kg a užitočné zaťaženie 1,1 t
  • K dispozícii vo verzii s kabínou a podlahou
  • extrémna modularita a takmer nekonečné možnosti prispôsobenia vďaka našej sieti viac ako 359 schválených výrobcov nadstavieb.

 

V kabíne je úložný priestor s celkovým objemom 88 litrov (19,7 litra v konzole, 14,6 litra vo dverách a 54 litrov na lavici).

 

V závislosti od úrovne výbavy sa odkladacia schránka mení na zásuvku "Easylife", ktorej dômyselné otváranie sprístupňuje vodičovi jej veľký objem (6,6 litra).

 

Trafic Van bol prvým úžitkovým vozidlom, ktoré ponúkalo "mobilnú kanceláriu". Podľa Sklopením stredného sedadla sa z operadla stane pracovný stôl (s úložným priestorom na poznámkový blok) alebo bočný stolík na občerstvenie. Vďaka vozidlu Renault Trafic Van sa táto dômyselná funkcia stala "povinnou výbavou" profesionálov.

 

Vďaka lítium-iónovej batérii s kapacitou 52 kWh ponúka nový Trafic Van E-Tech Electric dojazd až 297 km v cykle WLTP. Tento dojazd umožňuje používateľom pokojne plánovať väčšinu svojich každodenných ciest pri čo najlepších nákladoch na vlastníctvo a používanie.

 

Záruka na batérie je 8 rokov alebo 160 000 km. Počas tohto obdobia sú bezplatne vymenené, ak ich kapacita klesne pod 70 % ich nominálnej hodnoty (SoH: State of Health).

 

Nový Trafic Van E-Tech Electric je vybavený motorom s výkonom 90 kW (122 k) a krútiacim momentom 245 Nm, ktorý je okamžite k dispozícii na plynulú jazdu bez stresu za každých okolností. Režim Eco obmedzujúci výkon vozidla zabezpečuje optimálny dojazd a k dispozícii je aj verzia "long range" obmedzená na 90 km/h, ktorá poskytuje dojazd 322 km.

 

Bežné hydraulické brzdenie dopĺňa adaptívny rekuperačný brzdový systém ARBS (Adaptive Regenerative Brake System), ktorý maximalizuje rekuperovanú energiu.

 

 

Na dobíjanie batérie ponúka Nový Trafic Van E-Tech electric 3 typy nabíjačiek:

  • Jednofázová nabíjačka na striedavý prúd s výkonom 7 kW, vhodná na všetky typy domáceho nabíjania.
  • 22 kW nabíjačka striedavého prúdu na zrýchlené nabíjanie na verejných nabíjacích miestach, ktorá poskytuje 50 km dojazdu (cyklus WLTP) za menej ako 25 minút.
  • Rýchlonabíjačka DC s výkonom 50 kW bude k dispozícii budúci rok

 

Prostredníctvom aplikácie MyRenault pre smartfóny alebo multimediálneho systému Renault Easy Link (štandardne vo všetkých úrovniach výbavy) ponúka nový Trafic Van E-Tech electric špecifické pripojené služby, ako napr:

 

  • Programovanie nabíjania batérie a diaľkové monitorovanie stavu nabitia batérie
  • Programovanie tepelnej predklimatizácie priestoru pre cestujúcich
  • Vyhľadávanie dobíjacích miest na trase
  • Vypočítať dostupné ciele so zostávajúcou životnosťou batérie

 

 

Objednávky na verzie L2 (Van H1 a H2, podlahová kabína a dvojitá kabína) budú otvorené v októbri a prvé dodávky sa uskutočnia v novembri, zatiaľ čo objednávky na verzie L1 (Van H1 a dvojitá kabína) budú otvorené v novembri a prvé dodávky sa uskutočnia v decembri.

 

 

VYROBENÉ VO FRANCÚZSKU, V ZÁVODE SANDOUVILLE

 

Rozhodnutie vyrábať Renault Trafic v závode v Sandouville bolo prijaté v roku 2010. Na transformáciu závodu a jeho prispôsobenie charakteristikám úžitkového vozidla a jeho 600 možným kombináciám sa investovalo 230 miliónov EUR.

 

Výroba sa začala v roku 2014 a dnes zo závodu v Sandouville každý deň vychádza takmer 600 vozidiel Renault Trafic, čo predstavuje jeden Trafic každých 80 sekúnd v dvoch zmenách. Takmer 75 % vozidiel vyrobených v Sandouville sa vyváža mimo Francúzska.

 

Závod v Sandouville, ktorý je vždy na špičke, aktívne pripravuje uvedenie 100 % elektrického modelu Trafic E-Tech, ktorého prvé exempláre budú vyrobené v tomto roku.

 

Závod v Sandouville, ktorý zamestnáva 1 677 pracovníkov, vyrába aj pre spoločnosti Nissan (Primastar) a Renault Trucks (Trafic Red Edition) a už teraz rieši množstvo výziev spojených s prechodom na energetiku a dekarbonizáciou (závod je od februára 2023 certifikovaný podľa normy ISO 50001 / systém energetického manažérstva), digitalizáciou procesov a inováciami.

 

Elektromotor a nabíjačky nového Trafic Van E-Tech Electric sa vyrábajú v závode Renault Cléon v Normandii. Batéria sa montuje v závode Flins a elektrifikácia vozidla sa vykonáva v závode Gretz-Armainvilliers.

 

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén