Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Nový Opel Ampera-e definitívne eliminuje najväčšiu slabinu elektromobilov – obmedzený dojazd. Podľa európskeho testovacieho cyklu NEDC (New European Driving Cycle), ktorý je aktuálnym štandardom pre porovnávanie dojazdu rozličných automobilov, dokáže nový elektromobil značky Opel ľahko prekonať magickú hranicu dojazdu 400 kilometrov bez nutnosti dobíjať akumulátory (predbežné údaje podľa NEDC). To stavia nový Opel Ampera-e úplne do čela jeho segmentu. Napríklad konkurenčné BMW i3 (aj v prípade, že je vybavené na želanie dodávanou väčšou batériou s kapacitou 33 kWh) má dojazd podľa NEDC iba 300 km, Nissan Leaf zvládne 250 km, Renault Zoe 240 km a VW e-Golf iba 190 km. Nový Opel Ampera-e tak prejde najmenej o 25 percent ďalej ako jeho najbližší konkurent a to z neho robí doslova revolučný elektromobil.
V praxi sa samozrejme akčný rádius v bežnej premávke môže líšiť od hodnôt dosiahnutých v testovacom cykle NEDC, pretože do hry vstupujú také faktory, ako sú charakter cesty, počasie, štýl jazdy vodiča alebo zaťaženie vozidla. Aj tak ale možno konštatovať, že v bežnej premávke Ampera-e ľahko prekoná vzdialenosť 300 km na jedno nabitie. Novinka zo stajne automobilky Opel si absolvuje výstavnú premiéru na autosalóne v Paríži 29. septembra 2016 (návštevné dni pre verejnosť 1.-16. októbra 2016).
Opel Ampera-e s dĺžkou 4,17 m však nezaujme iba svojim špičkovým dojazdom. Poskytuje totiž aj dosť miesta pre pohodlné cestovanie piatich pasažierov a batožinový priestor s objemom 381 litrov, čo je viac ako bežný automobil tejto veľkostnej kategórie. Tajomstvo priestranného interiéru sa skrýva v premyslenej integrácii súpravy batérií do štruktúry automobilu. Súprava batérií je uložená po podlahou karosérie a priestorovo presne prispôsobená tvaru vozidla, takže nezaberá miesto využiteľné pre posádku či náklad. Súprava batérií sa skladá z 288 lítiovo-iónových článkov s celkovou kapacitou 60 kWh – akumulátory boli vyvinuté v spolupráci s renomovanou firmou LG Chem.
Pôžitok z jazdy: Šprintér, ktorý vie rekuperovať energiu
Nový Opel Ampera-e zaujme dynamickým zrýchlením, ktorým môže konkurovať športovým automobilom. Je to predovšetkým zásluha mohutného krútiaceho momentu 360 Nm, ktorý je k dispozícii okamžite po rozbehu elektromotora. Kompaktný elektromobil zrýchľuje z 0 km/h na 50 km/h za iba 3,2 sekundy. Zrýchlenie z 80 km/h na 120 km/h, ktoré je veľmi dôležité pre bezpečné predbiehanie, Ampera-e zvládne za iba 4,5 sekundy (predbežné údaje). Maximálna rýchlosť je v záujme čo najdlhšieho dojazdu elektronicky obmedzená na 150 km/h. Výkon trakčného elektromotoru je 150 kW (204 k).
Ampera-e dokáže v určitých režimoch jazdy aj dobíjať svoje batérie – len čo vodič uvoľní pedál akcelerátora v bežnom režime „Drive“ a automobil ide zotrvačnosťou, začne motor fungovať ako generátor a rekuperovanou energiou dobíja akumulátory. Brzdný účinok motora sa zvýši pri voľbe režimu „Low“, kedy sa zintenzívni rekuperácia energie. Vodič môže ľahko zvoliť aj režim maximálnej rekuperácie „Regen on Demand“ prostredníctvom „pádiel“ na zadnej strane volantu. Brzdný moment motora v režimoch „Low“ a „Regen on Demand“ je taký výrazný, že v bežnej premávke vodič takmer vôbec nemusí používať brzdový pedál.
Neustále v spojení: OnStar a integrácia smartfónu
Vynikajúca digitálna konektivita je ďalšou charakteristickou vlastnosťou nového elektromobilu Opel. Ampera-e má systém infotainmentu IntelliLink najnovšej generácie a asistenční systém Opel OnStar, ktorý poskytuje o.i. širokú škálu asistenčných služieb a výkonný Wi-Fi hotspot pre až sedem účastníkov. Vďaka protokolom Apple CarPlay a Android Auto sa dá k systému infotainmentu IntelliLink pripojiť smartfón vodiča alebo pasažierov, takže posádka má napr. prístup k svojej obľúbenej hudbe.
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |