Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Nový Hyundai Tucson: technicky vyšperkovaný, dizajnovo výnimočný

Novinky

16.9.2020

Spoločnosť Hyundai Motor odhalila novú generáciu modelu Tucson, ktorá sa vyznačuje pokrokovým a odvážnym dizajnom ako aj špičkovými technológiám, vďaka čomu vytvára nové štandardy v segmente kompaktných SUV. Zároveň ponúka najširšiu paletu elektrifikovaných pohonných jednotiek vo svojom segmente, čím podčiarkuje záväzok automobilky Hyundai k používaniu čo najčistejších pohonov a zároveň si zachováva svoj typický charakter vozidla SUV.

 

Nový Tucson je štvrtou generáciou predajne úspešného vozidla značky Hyundai, ktoré si od predstavenia v roku 2004 pripísalo po celom svete viac ako 7 miliónov predaných kusov. V Európe sa z tohto počtu predalo dovedna 1,4 milióna vozidiel. Ide tak o globálne najpredávanejšie SUV značky. Nové kompaktné SUV Hyundai prichádza na trh s revolučným a ambicióznym novým vzhľadom v duchu novej dizajnovej identity Sensuous Sportiness (Zmyselná športovosť).

 

Najširšou ponukou elektrifikovaných pohonných jednotiek v segmente kompaktných SUV vrátane hybridného, plug-in hybridného a 48 V mild hybridného pohonu sa nový Tucson podieľa na doplnení flotily elektrifikovaných vozidiel v Európe. Medzi ďalšie elektrifikované SUV vyrábané automobilkou Hyundai patria plne elektrické a hybridné verzie modelu Kona, NEXO, jeho druhá generácia elektrického vozidla s pohonom na palivové články, a Santa Fe so špičkovými verziami vybavenými hybridnými a plug-in hybridnými pohonmi. Elektrifikáciou najnovších modelov si Hyundai udržal pozíciu výrobcu s najširšou paletou elektrifikovaných pohonných jednotiek.

 

Nový Tucson je globálnym modelom. Bude sa vyrábať vo viacerých závodoch vo svete a stane sa treťou generáciou modelu vyrábaného v európskom závode Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v českom meste Nošovice. Prvým vozidlom vyrábaným v HMMC bola druhá generácia modelu Tucson. To podčiarkuje spätosť automobilky Hyundai s európskym trhom.

 

 

Parametric Dynamics: revolučný a výnimočný exteriér s prelomovým dizajnom SUV

Nový Tucson nie je len evolúciou predchádzajúceho modelu. Z pohľadu značky Hyundai prináša hotovú revolúciu v oblasti dizajnu. Jeho karoséria je celkovo väčšia ako v prípade predchodcu. Svalnatý postoj spája ostré uhly a dynamické proporcie s výraznými plochami, čo zaručuje progresívny vzhľad bez kompromisov k robustnému SUV dedičstvu modelu Tucson.

 

Nový Tucson je prvým SUV automobilky Hyundai, ktoré kompletne vzniklo podľa novej dizajnovej identity spoločnosti Sensuous Sportiness. Toto smerovanie sa vyznačuje harmóniou medzi štyrmi základnými prvkami: proporcie, architektúra, styling a technológie. Zámerom je vniesť do vozidiel Hyundai zmyselný a emocionálny prvok prostredníctvom inovatívnych technológií a riešení.

 

Progresívny dizajnový jazyk nového modelu Tucson čerpal inšpiráciu zo štúdie SUV vozidla Hyundai Vision T, ktorá sa predstavila v roku 2019 na výstave AutoMobility LA. Aj dizajn štúdie Vision T sa riadil dizajnovým smerom Sensuous Sportiness, zameriaval sa na koncept dynamiky a v rámci dizajnového smerovania SUV predstavoval niečo ako mestského dobrodruha.

 

Na rozdiel od tradičných kresliarskych a náčrtových postupov sa dizajnéri automobilky Hyundai pri vývoji futuristických prvkov vzhľadu nového modelu Tucson spoľahli na geometrické algoritmy vytvorené špičkovou digitálnou technológiou. Tento proces, známy aj ako Parametric dynamics, využíva línie, plochy a hrany vytvorené digitálnymi dátami. Výsledkom je vznik nenapodobiteľného a výrazného nového dizajnu a estetiky. Z toho vzišiel aj nápadný geometrický vzor známy aj ako parametrický šperk, ktorý dodáva dizajnu SUV jeho neopakovateľný a progresívny charakter.

 

Najvýraznejšie sa tento prístup prejavuje na mriežke chladiča, kde sa o mimoriadne silný prvý dojem starajú najmä skryté parametrické svetlomety Parametric Hidden Lights. Ak sú svetlomety vypnuté, predná časť vozidla vyzerá, akoby bola pokrytá tmavým geometrickým vzorom bez rozdielu medzi charakteristickými dennými LED svetlometmi hladko zapracovanými do masky. Vďaka špičkovej polovične zrkadliacej svetelnej technológii sa pri vypnutých denných svetlometoch premení tmavý chrómový vzhľad mriežky chladiča na tvar nápadne pripomínajúci šperk a pritiahne pohľady na inak uhladené vozidlo.

 

Parametrický šperk poslúžil ako výrazný dizajnový prvok aj v prípade bočnej strany vozidla. Detailne opracované povrchy vytvárajú príťažlivý kontrast medzi uhladenou siluetou a svalnatým klinovým profilom, čím aj počas státia už vozidlo vytvára pocit, akoby sa hýbalo vpred. Napäté atletické tvary hladko prechádzajú do hranatých blatníkov, kde sa o dynamický postoj starajú disky kolies z ľahkých zliatin. Jemný športový nádych nového modelu Tucson podčiarkuje aj chrómová linka, ktorá sa tiahne od vonkajších spätných zrkadiel a pokračuje až k C-stĺpiku. Pri pohľade zboku zaujmú rozmerné dvere doplnené ostrou a výraznou bočnou charakterovou líniou, ktorá vytvára harmóniu s robustným a odolným vzhľadom dynamických a hranatých blatníkov.

 

Dizajnová téma pokračuje aj na zadnej strane so skrytými parametrickými svetelnými detailmi. Aj zadný nárazník nového modelu Tucson obsahuje zabudované detaily s parametrickým vzorom a s priestorovým efektom spojeným so športovými prvkami. Zároveň ide o prvý model značky Hyundai, ktorý používa aj zadný stierač nenápadne skrytý pod strešným spojlerom. Špičkovým dizajnovým prvkom kraľuje jemné presklené logo Hyundai. Vyzerá, že je priestorovo spracované, no na rozdiel od iných znakov automobilových výrobcov nevystupuje z povrchu karosérie.

 

Čistý a premyslený interiér spája maximálny komfort a špičkovú technológiu

Vstúpiť do premysleného a priestranného interiéru nového modelu Tucson či do medzipriestoru INTERSPACE, je ako vojsť do úhľadne zariadenej miestnosti, v ktorej každodenné starosti zmiznú. V interiéri sa harmonicky dopĺňajú priestor, technológie a informácie. Dvojité strieborné línie, citlivo inšpirované vodopádmi, plynulo prechádzajú z prednej časti palubnej dosky až do zadných dverí a tvoria elegantnú súhru s prémiovými materiálmi povrchov v neutrálnych doplnkových tónoch.

 

Hladké zabudovanie špičkovej technológie poskytuje majiteľom nového modelu Tucson pokročilý a plne nastaviteľný digitálny zážitok. Stredovú časť vozidla vypĺňa nová stredová 10,25-palcová dotyková obrazovka AVN-T. Dizajnéri značky Hyundai si vystačili bez fyzických tlačidiel a ovládačov, takže na všetky nastavenia a ovládanie audia, vozidla a navigácie (AVN), klimatizácie a kúrenia slúžia dotykové plochy. Nový Tucson je tak prvým modelom značky Hyundai s plne dotykovou obrazovkou na stredovej konzole. Celý interiér pokrývajú mäkčené materiály, čím posúvajú latku vzhľadu a dotyku na úplne novú úroveň, zatiaľ čo nové nepriame výduchy klimatizácie začínajú vo dverách a pokračujú až na stredovú konzolu.

 

Evolúcia usporiadania interiéru nového modelu Tucson priniesla nižšiu digitálnu prístrojovú dosku a odstránenie tradičných ukazovateľov s ručičkami. Povrch s odstránením nepodstatných údajov umocňuje pocit otvoreného a vzdušného interiéru. Rozmerná palubná doska plynulo nadväzuje na dvere, pričom bezpečne obklopuje posádku. Tieto futuristické prvky poskytujú ešte intenzívnejší pocit pokroku a zákazníkom prinášajú novú úroveň špičkových hodnôt technologicky vyspelého dizajnu.

Ergonomicky umiestnená lakťová opierka je prepojená s elektronickým voličom automatickej prevodovky, čo zlepšuje intuitívne používanie a zároveň dodáva vozidlu čistý a moderný vzhľad.

 

Pasažieri si užijú príjemné náladové osvetlenie, ktoré sa nachádza vo dvoch bočných vreckách na palubnej doske, v blízkosti bezdrôtovej nabíjacej plochy a v odkladacích priestoroch vo dverách. Poskytuje 64 nastaviteľných farieb a 10 úrovní jasu, aby si každý záujemca mohol priestor prispôsobiť svojim predstavám.

 

Okrem toho si zákazníci môžu prispôsobiť interiér aj pomocou troch druhov výbav vrátane jednofarebnej čiernej Black v látkovom alebo koženom vyhotovení, dvojfarebnej čiernej Black a béžovej Beige v látkovom alebo koženom vyhotovení či modro-zeleným farebným balíkom Teal.

 

Farebný balík Teal ponúka čierne textilné alebo kožené sedadlá s modro-zeleným prešívaním sedadiel, lakťovej opierky a voliča prevodovky. Súčasťou farebného balíka Teal sú aj textilné prvky na palubnej doske a v obkladoch dverí.

 

Špičková technológia a konektivita

Nový model Tucson dostal do výbavy mnoho špičkových technologických prvkov zameraných na človeka, aby mu poskytli čo najlepší digitálny zážitok.

 

Plne nastaviteľný digitálny kokpit pozostáva z novej otvorenej prístrojovej dosky s 10,25-palcovou obrazovkou a z rovnako veľkej 10,25-palcovej dotykovej stredovej obrazovky AVN-T. Vzniká tak priestor na individuálne úpravy, ktorý je navrhnutý tak, aby poskytol špičkový užívateľský zážitok. Napríklad farebné prostredie prístrojovej dosky sa mení podľa práve zvoleného jazdného režimu.

 

Hyundai ponúka v novom modeli Tucson v spojení s 10,25-palcovou obrazovkou infotainmentu aj najnovšiu verziu online služieb Bluelink. Vynovená služba Bluelink ponúka klientom automobilky Hyundai širokú paletu benefitov a služieb vrátane Online plánovania trasy, Navigácie na poslednom úseku či nových Užívateľských profilov. Užívatelia dokážu zároveň aj lokalizovať svoje vozidlo, na diaľku ho odomknúť či zamknúť alebo skontrolovať jeho stav ako napríklad množstvo paliva. To všetko cez aplikáciu Bluelink.

 

Nové Užívateľské profily poskytujú užívateľom možnosť nastaviť si celý infotainment podľa svojich vlastných predstáv. Cez aplikáciu Bluelink si môžu vytvoriť dva hlavné profily a jeden hosťovský a ku každému priradiť aj profilovú fotografiu. Užívateľský profil sa následne spolu s obľúbeným nastavením infotainmentu, jazyka, Bluetooth, navigácie a nastavení hlasových povelov a preferovaných rádiostaníc uloží na vzdialený server.

 

Ak vodič zaparkuje vozidlo vo vzdialenosti 200 m až 2 km od cieľa, môže sa dať navádzať do cieľa pomocou Navigácie na poslednom úseku, ktorá je súčasťou aplikácie Bluelink v jeho mobilnom telefóne.

Súčasťou schopností nového modelu Tucson je aj integrácia kalendára do infotainmentu, takže užívateľ uvidí na stredovej obrazovke AVN aj svoje termíny uložené v kalendároch Apple a Google. Synchronizácia sa zabezpečuje prostredníctvom nastavení aplikácie Bluelink App. Aj to je jeden z mnohých dôvodov, prečo by si užívatelia mohli stiahnuť a používať aplikáciu Bluelink.

 

Nové online plánovanie trasy vypočítava cestu pomocou vzdialených serverov na pozadí prostredia Bluelink. Umožňuje to presnejšie predpovedať dopravu či lepšie určiť čas príchodu a prípadne spoľahlivejšie upraviť trasu. Ďalšiu výhodou Online plánovanie trasy je schopnosť automatického dopĺňania destinácie, čo vodičovi šetrí čas. 

 

Rozhrania Apple CarPlay a Android Auto umožňujú vodičovi, aby si jednoducho a pohodlne preniesol obraz z mobilného telefónu na stredovú obrazovku. V prípade 8-palcového displeja Display Audio sa môžu mobilné telefóny zrkadliť aj bezdrôtovo. Ďalšími prvkami infotainmentu a konektivity nového modelu Tucson sú aj prémiový audiosystém KRELL, ktorý zaručuje výnimočný zážitok z počúvania, bezdrôtová nabíjacia plocha v stredovej konzole ako aj USB konektory vpredu aj vzadu, čo zvýši pohodlie najmä na dlhých cestách.

 

Nakoniec sú tu služby Hyundai LIVE Services s aktuálnymi informáciami o voľných parkovacích miestach, čerpacích staniciach vrátane cien palív či informácie o počasí. Destinácie či zaujímavé body na trase možno do navigácie vozidla zaslať aj priamo z aplikácie v mobilnom telefóne.

 

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén