Dnes je nedeľa, 24 november 2024
|
Alfa Romeo vzdáva hold logu Quadrifoglio 100 exemplármi exkluzívnych sérií modelov Giulia a Stelvio a pripomína ich na mieste, kde sa začal jeho príbeh: na Sicílii, na miestach konania legendárnych pretekov.
15. apríla 2023 uplynie 100 rokov odkedy debutoval nezameniteľný symbol značky Alfa Romeo – zelený štvorlístok Quadrifoglio – na XIV. ročníku pretekov Targa Florio.
Pri príležitosti tohto výročia značka Alfa Romeo predstavuje modernizované modely Giulia a Stelvio Quadrifoglio v exkluzívnej jubilejnej verzii „Quadrifoglio 100th Anniversario“. Giulia a Stelvio sú v tejto verzii limitované na 100 exemplárov, symbolizujúcich 100 rokov technického vývoja, ktorého vynikajúce výdobytky sa uplatnili v pretekových aj sériových vozidlách.
Na oslavu storočia rýdzeho športového charakteru sa Quadrifoglio vracia späť do svojho rodiska, na Sicíliu, kde sa uskutočnila pamätná fotoprodukcia, zvýrazňujúca atribúty ako „Podmanivá krása“ a „Made in Italy“.
Po sto rokoch sa cesta Quadrifoglio nekončí, pretože bude nanovo interpretovaná do budúcich projektov vzdávajúcich hold úspechom minulosti.
Pôvod legendy
Symbol talianskej elegantnej športovosti, legendárne logo Quadrifoglio, bolo vždy synonymom najvýkonnejších výtvorov značky. Označovalo nielen pretekové automobily, ale aj najvýkonnejšie sériové modely Alfa Romeo. Dizajnové oddelenie Centro Stile Alfa Romeo pri príležitosti stého výročia nanovo interpretovalo historické logo z modernej perspektívy, pričom ho premieta do budúcnosti značky, ktorá má ambíciu vytvoriť športovosť pre 21. storočie. Logo venované storočnici Quadrifoglio zachováva robustnosť a eleganciu historického loga, pričom bola modifikovaná iba jeho farebnosť. Moderný chromatický nádych evokuje slávnu históriu legendárnych pretekových automobilov Alfa Romeo, ktoré sa zapísali do kolektívneho povedomia.
Logo Quadrifoglio je súčasťou pretekovej a priemyselnej histórie značky Alfa Romeo od samého začiatku. Všetko sa to začalo 15. apríla 1923 pri príležitosti XIV. ročníka jedných z najstarších automobilových pretekov na svete – Targa Florio. Toto prestížne podujatie na začiatku 20. storočia každý rok na niekoľko dní premenilo Sicíliu na jednu z najsledovanejších európskych lokalít automobilizmu. Na vytrvalostných pretekoch, ktoré sa jazdili po bežných cestách, štartovali najlepší pretekári na najexkluzívnejších automobiloch tej doby. Preto značka Alfa Romeo v roku 1923 venovala mimoriadnu pozornosť pretekom na Sicílii. Na to vyvinula špeciálnu verziu svojho modelu RL a angažovala talentovaných jazdcov.
Nakoniec zvíťazil Ugo Sivocci, významný pretekár tej doby, ktorý si pre šťastie označil svoj červený automobil na kapote motora zeleným štvorlístkom na bielom podklade – po taliansky Quadrifoglio. Víťazstvom na Targa Florio sa mladá značka Alfa Romeo, založená v roku 1910, vyšvihla na Olymp automobilových výrobcov. Symbolom štvorlístka potom bol označený aj automobil, s ktorým značka v roku 1925 vybojovala titul majstra sveta v prvých majstrovstvách Grand Prix a odvtedy mnohokrát dominovala v pretekoch ako Mille Miglia, Targa Florio a 24 hodín v Le Mans. Symbol šťastia sa neskôr objavil aj na exkluzívnych sériových modeloch. Prvým z nich bolo kupé Giulia Sprint GT Veloce v roku 1966 a odvtedy táto tradícia pokračuje dodnes. Logo Quadrifoglio označuje najvýkonnejšie verzie príslušných modelových radov, určené pre fanúšikov športovej jazdy.
100-kusová limitovaná séria s exkluzívnou technológiou a zvýšeným výkonom na 383 kW (520 k)
Alfa Romeo Giulia a Stelvio „Quadrifoglio 100th Anniversario“ vychádzajú z doterajších verzií Quadrifoglio, pričom výkon motora V6 biturbo s objemom 2,9 litra bol zvýšený na 383 kW (520 k) – pre kontinentálnu Európu, Veľkú Britániu a Čínu. Prevodové ústrojenstvo tvorené 8-stupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou manuálneho radenia na volante a adaptívnym pohonom všetkých kolies dopĺňa mechanický
diferenciál zadnej nápravy so zníženou svornosťou, prevzatý z modelu Giulia GTA, ktorý zlepšuje trakciu, dynamickú stabilitu a agilitu vozidla v zákrutách.
K najlepšej jazdnej dynamike v triede prispieva ľahká konštrukcia, založená na použití ľahkých materiálov ako hliník na blok motora a uhlíkový kompozit (karbón) kĺbový hriadeľ pohonu zadnej nápravy, kapotu motora, spojler a nadstavce prahov. Pri modeli Giulia zostala zachovaná aktívna aerodynamika s nastaviteľným karbónovým predným spojlerom (splitterom), usmerňujúcim prúdenie vzduchu pod vozidlom pre zvýšenie stability a zlepšenie jazdných vlastností. Nezameniteľný zvuk vozidlu dodáva výfuková sústava Akrapovič.
Vonkajší vzhľad exkluzívnej série dotvárajú prvky, zavedené pri nedávnej modernizácii modelových radov Giulia a Stelvio, ako nové adaptívne svetlomety Full-LED Matrix s charakteristickou svetelnou grafikou '3+3'. Leštené disky z ľahkej zliatiny s 5-otvorovým dizajnom majú pri limuzíne Giulia formát 19 palcov a pri SUV Stelvio až 21 palcov. Cez ich veľké otvory dobre vidno exkluzívne brzdiče lakované zlatou farbou. Lem masky chladiča a kryty vonkajších spätných zrkadiel sú vyrobené z karbónu s viditeľnou štruktúrou uhlíkových vlákien, exempláre zvláštnej série majú na predných blatníkoch emblémy pripomínajúce 100. výročie loga Quadrifoglio zlatej farby. Na výber sú tri odtiene laku karosérie: červený Rosso Etna, zelený Verde Montreal a čierny Nero Vulcano.
Výrazne športový nádych má aj interiér ladený v čiernej farbe, čalúnený alcantarou a kožou so zlatým kontrastným prešívaním. Obklady na palubnej doske, stredovom tuneli a dverách sú z karbónu s inovatívnou 3D povrchovou úpravou. Na palubnej doske je zlatou niťou vyšité číslo „100“ v blízkosti zlatého loga Quadrifoglio. Športový volant má veniec potiahnutý kombináciu čiernej kože a alcantary s čiernym prešívaním, na ramenách volantu sú karbónové prvky.
Exkluzívny vzhľad, technológia a digitálna konektivita sú podriadené jedinečnému zážitku z jazdy Alfa Romeo. Prispieva k nemu aj prístrojové vybavenie, ktorá zahŕňa digitálny prístrojový panel TFT s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca), ktorý zobrazuje všetky prevádzkové informácie, vrátane informácií asistenčných systémov umožňujúcich autonómnu jazdu v určitých prevádzkových režimoch. Displej je osadený v tieniacom štítku so zaoblenými bokmi, ktorý evokuje „teleskopický“ dizajn prístrojov klasických modelov značky Alfa Romeo, používaný od konca 60. rokov dvadsiateho storočia.
Okrem troch základných prepínateľných zobrazení digitálneho prístrojového panelu (Evolved, Relax a Heritage) je pre všetky verzie Quadrifoglio k dispozícii štvrtá konfigurácia „Race“. Tento layout zobrazuje v strede obrazovky najdôležitejšie informácie: otáčkomer, rýchlomer a signalizačné svetlo na preradenie pri manuálnom režime. Zobrazenie sa dá modifikovať doplnkovými informáciami, vrátane momentálnych výkonových hodnôt na bočných stranách displeja.
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |