Foto: OMD BRATISLAVA 21. mája (WBN/PR) - Vďaka novému, sofistikovanému vzhľadu, vyššiemu komfortu a rozsiahlejšej štandardnej výbave má teraz Nissan Qashqai všetky predpoklady na to, aby ďalej posilnil svoju pozíciu na špičke segmentu crossoverov.
Od svojho uvedenia na trh v marci 2007 predefinoval Nissan Qashqai európsky trh stredne veľkých hatchbackov. Qashqai – pôvodný crossover navrhnutý a vyrobený v Európe, vniesol svieži vietor do tradičného trhového sektoru … a tento odvážny krok priniesol Nissanu výrazný úspech.
S príchodom novej verzie základné hodnoty tohto modelu zostávajú bez zmien a ďalšie vylepšenia jeho príťažlivosť len posilnia.
Exteriér a aerodynamické vlastnosti
Najvýraznejšia vizuálna zmena sa dotkla prednej časti vozidla, ktorá bola kompletne prepracovaná. Prináša novú kapotu, predný nárazník, bočné partie, mriežku a svetlomety.
Dva zvýšené prelisy na kapote sú teraz dlhšie a končia bližšie k prednému okraju. Lamelová mriežka doterajšieho modelu Qashqai bola nahradená voštinovou. Výraznou zmenou prešiel aj strešný spojler. Všetky tieto vylepšenia prispievajú k lepšej aerodynamickej účinnosti modelu Qashqai.
Karoséria ponúka dve nové farby: červenú Warm a šedú Style. Novinkou v ponuke sú aj päťprstové 16- a 17-palcové ráfiky z ľahkých zliatin.
Vylepšenia v interiéry
Qashqai má teraz nový jednoduchší dizajn prístrojov, ktoré sú prehľadnejšie a čitateľnejšie. Novinkou je palubný počítač, na ktorého bielej LCD obrazovke sa zobrazuje priemerná spotreba paliva, počet najazdených kilometrov, čas jazdy a nastavenie tempomatu a obmedzovača rýchlosti.
Jazda v novom Nissane Qashqai sa celkovo stáva príjemnejšou vďaka lepšej ochrane proti hluku a vibráciám. Dosiahnuté to bolo pridaním úplne nového viacvrstvového izolačného materiálu okolo prepážky motora, ako aj osadením „akustického“ čelného skla.
Vyladené zavesenie
Obidva modely využívajú aliančnú platformu C – boli však vykonané rôzne technické vylepšenia. Na precízne ovládanie a stabilitu vo vysokých rýchlostiach bola použitá viacprvková zadná náprava.
Vozidlo Qashqai je vybavené systémom EPS, systémom riadenia bŕzd v zákrutách (CBC) a EUC, čo je systém zvýšenej regulácie nedotáčavosti.
Motorizácia
Oba modely Qashqai majú možnosť výberu medzi pohonom prednej nápravy alebo pohonom všetkých kolies Nissan ALL-MODE; k dispozícii sú modely s 1,6litrovým alebo 2,0litrovým zážihovým motorom s výkonom 115 a 140 k, resp. modely so vznetovým motorom 1.5 alebo 2.0 dCi s výkonom 106 a 150 k. V závislosti na konkrétnom modeli sú ponúkané päť- a šesťstupňové manuálne a šesťstupňové automatické prevodovky. So zážihovým motorom s objemom 2 litre je dostupná aj „bezstupňová“ prevodovka CVT.
Pure Drive
Zmeny aerodynamických vlastností boli úspešne využité v novom variante Pure Drive s emisiami 129 g. Každé vozidlo Nissan nesúce značku Pure Drive patrí medzi najúčinnejšie vozidlá vo svojom rade. V prípade vozidiel Qashqai to znamená zníženie emisií CO2 zo 137 g/km na 129 g/km.