Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Nissan Qashqai 2010

Automagazín - Automobilky

21.5.2010
Foto: OMD BRATISLAVA 21. mája (WBN/PR) - Vďaka novému, sofistikovanému vzhľadu, vyššiemu komfortu a rozsiahlejšej štandardnej výbave má teraz Nissan Qashqai všetky predpoklady na to, aby ďalej posilnil svoju pozíciu na špičke segmentu crossoverov.

Od svojho uvedenia na trh v marci 2007 predefinoval Nissan Qashqai európsky trh stredne veľkých hatchbackov. Qashqai – pôvodný crossover navrhnutý a vyrobený v Európe, vniesol svieži vietor do tradičného trhového sektoru … a tento odvážny krok priniesol Nissanu výrazný úspech.

S príchodom novej verzie základné hodnoty tohto modelu zostávajú bez zmien a ďalšie vylepšenia jeho príťažlivosť len posilnia.

Exteriér a aerodynamické vlastnosti
Najvýraznejšia vizuálna zmena sa dotkla prednej časti vozidla, ktorá bola kompletne prepracovaná. Prináša novú kapotu, predný nárazník, bočné partie, mriežku a svetlomety.

Dva zvýšené prelisy na kapote sú teraz dlhšie a končia bližšie k prednému okraju. Lamelová mriežka doterajšieho modelu Qashqai bola nahradená voštinovou. Výraznou zmenou prešiel aj strešný spojler. Všetky tieto vylepšenia prispievajú k lepšej aerodynamickej účinnosti modelu Qashqai.

Karoséria ponúka dve nové farby: červenú Warm a šedú Style. Novinkou v ponuke sú aj päťprstové 16- a 17-palcové ráfiky z ľahkých zliatin.

Vylepšenia v interiéry
Qashqai má teraz nový jednoduchší dizajn prístrojov, ktoré sú prehľadnejšie a čitateľnejšie. Novinkou je palubný počítač, na ktorého bielej LCD obrazovke sa zobrazuje priemerná spotreba paliva, počet najazdených kilometrov, čas jazdy a nastavenie tempomatu a obmedzovača rýchlosti.

Jazda v novom Nissane Qashqai sa celkovo stáva príjemnejšou vďaka lepšej ochrane proti hluku a vibráciám. Dosiahnuté to bolo pridaním úplne nového viacvrstvového izolačného materiálu okolo prepážky motora, ako aj osadením „akustického“ čelného skla.

Vyladené zavesenie
Obidva modely využívajú aliančnú platformu C – boli však vykonané rôzne technické vylepšenia. Na precízne ovládanie a stabilitu vo vysokých rýchlostiach bola použitá viacprvková zadná náprava.

Vozidlo Qashqai je vybavené systémom EPS, systémom riadenia bŕzd v zákrutách (CBC) a EUC, čo je systém zvýšenej regulácie nedotáčavosti.

Motorizácia
Oba modely Qashqai majú možnosť výberu medzi pohonom prednej nápravy alebo pohonom všetkých kolies Nissan ALL-MODE; k dispozícii sú modely s 1,6litrovým alebo 2,0litrovým zážihovým motorom s výkonom 115 a 140 k, resp. modely so vznetovým motorom 1.5 alebo 2.0 dCi s výkonom 106 a 150 k. V závislosti na konkrétnom modeli sú ponúkané päť- a šesťstupňové manuálne a šesťstupňové automatické prevodovky. So zážihovým motorom s objemom 2 litre je dostupná aj „bezstupňová“ prevodovka CVT.

Pure Drive
Zmeny aerodynamických vlastností boli úspešne využité v novom variante Pure Drive s emisiami 129 g. Každé vozidlo Nissan nesúce značku Pure Drive patrí medzi najúčinnejšie vozidlá vo svojom rade. V prípade vozidiel Qashqai to znamená zníženie emisií CO2 zo 137 g/km na 129 g/km.
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén