Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Úplne nanovo premyslený Mercedes-Benz GLE určuje nový trend SUV. Proporciami s dlhým rázvorom, krátkymi prevismi a veľkými, zvonka lícujúcimi kolesami vyžaruje nielen dominanciu a silu, ale súčasne dosahuje nový rekord v aerodynamike (cw od 0,29) svojho segmentu. Vo svetovej premiére sa predstaví na parížskom autosalóne a dodávať sa začne do Európy začiatkom roku 2019.
„Nový Mercedes-Benz GLE je nielen na ceste komfortný ako nikdy predtým, ale svoj suverénny offroadový charakter predvádza aj v teréne. Už toto ukazuje, s akým dôrazom realizujeme našu rolu priekopníka vozidiel kategórie SUV“, uvádza novinku Ola Källenius, zodpovedný za výskum koncernu Daimler a vývoj v divízii Mercedes-Benz Cars a pokračuje: „Dôrazne to potvrdzuje výrazne viac miesta v interiéri, nová koncepcia obsluhy, podstatne rozšírení a vycizelovaní jazdní asistenti, najlepšia aerodynamika v segmente, úplne nová paleta motorov a mnoho ďalších inovácií.“
Spomedzi množstva inovácií, ktoré nové GLE obsahuje je svetovou novinkou napríklad aktívny podvozok E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE využívajúci technológiu elektrického rozvodu s napätím 48 voltov, ktorý je teraz kombinovaný s novo vyvinutým vzduchovým pružením AIRMATIC a ponúka ešte väčší komfort jazdy a lepšiu obratnosť. Ako jediný systém na trhu dokáže regulovať silu pruženia a silu tlmenia na každom kolese samostatne. Pôsobí proti nakláňaniu karosérie nielen v pozdĺžnom, ale aj v priečnom smere a proti vertikálnemu pohybu karosérie. E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE spolu so SKENOVANÍM POVRCHU VOZOVKY (ROAD SURFACE SCAN) a s funkciou nakláňania v zákrutách (CURVE) umožňuje zažiť úplne nezvyčajnú úroveň komfortu vo svojom segmente.
Úplne novou funkciou je režim vyslobododzovania schopný opakovaným zvýšením a znížením výšky vozidlo (napr. pri zapadnutí v piesočnej dune) rozhojdať, zmeniť tak tlak kolies na podklad a zlepšiť tak trakciu, čím vozidlo vyslobodí.
Medzi viacerými inováciami je tiež aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach, ktorý okrem iného preventívne upraví rýchlosť vozidla už skôr ako uvidí koniec stojacej kolóny samotný vodič. Funkcia odbočovania aktívneho asistenta brzdenia je schopná pri rýchlostiach typických pre odbočovanie, vozidlo zastaviť v prípade hroziacej kolízie s protiidúcimi vozidlami. Ponuka prvýkrát zhrnuje aj pohon 4MATIC plne variabilný pre všetky kolesá (Torque on Demand), ktorý podľa zvoleného jazdného programu reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou v rozsahu od 0 do 100 %. Bezpečnosť jazdy v noci zvyšujú diaľkové svetlá s ultra dosvitom svetlometov MULTIBEAM LED vytvárajúce maximálnu zákonom povolenú intenzitu svetla, ktorej jas poklesne pod referenčnú hodnotu 1 lux až vo vzdialenosti viac ako 650 metrov.
Pri uvedení začiatkom roka 2019 dostane GLE kompletne novú paletu motorov. Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC ako prvý benzínový model (kombinovaná spotreba paliva: 9,6 – 8,3 l/100 km) získa radový šesťvalcový motor elektrifikovaný 48-voltovou technológiou (270 kW/367 k; 500 Nm, krátkodobo ďalších 16 kW/22 k; 250 Nm vďaka technológii EQ Boost). Následne prídu ďalšie motory, medzi nimi naftový a neskôr aj hybridný pohon dobíjateľný zo siete s osobitne veľkým dojazdom.
Ešte priestrannejší a komfortnejší je samotný interiér nového GLE, v ktorom je na želanie k dispozícii tretí rad sedadiel. Osobitný komfort ponúka výnimočný, plne elektricky nastaviteľný a ovládateľný (vrátane sklápania), druhý rad sedadiel. Novinkou je aj kinematika predných sedadiel ENERGIZING, dostupná v kombinácii s plne elektrickým nastavením sedadla s pamäťovou funkciou, ktorá pomáha priaznivo meniť polohu pri sedení počas jazdy. Nový KOUČ ENERGIZING (ENERGIZING COACH) je na inteligentnom algoritme založená služba odporúčajúca niektorý z programov riadenia komfortu ENERGIZING, ktorá je schopná zohľadniť údaje (ako úroveň stresu alebo kvalita spánku) zo zariadení Garmin Wearable (napr. hodinky). Pohodlie sedenia navyše výrazne zvyšuje väčší rázvor vozidla 2 995 milimetrov oproti predchodcovi (+80 mm). Objem batožinového priestoru za zadnými sedadlami je až 825 litrov a po sklopení druhého radu sedadiel narastie až na 2 055 litrov.
GLE zároveň využíva najnovšiu generáciu multimediálneho systému MBUX, vrátane interiérového asistenta, ktorý dokáže (kamerou v stropnej ovládacej jednotke) rozpoznať pohyby ruky a ramena a podporuje obslužné zámery. Systém infotainmentu novinky má sériovo dve veľké obrazovky s uhlopriečkou 12,3 palca (31,2 cm), ktoré sú na dosiahnutie suverénneho širokouhlého vzhľadu usporiadané vedľa seba. Hlasové ovládanie MBUX s prirodzeným porozumením reči sa aktivuje kľúčovým slovným spojením „Hey Mercedes“. Vylepšený plnofarebný projekčný displej s rozlíšením 720 × 240 pixelov poskytuje obraz, ktorý akoby sa vznášal asi tri metre pred vodičom nad kapotou motora.
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |