Detroit – Časy naftových agregátov v superšportoch sú tu! Dokumentuje to aj špičkový atlét z dielne Audi. Model R8 V12 TDI sa za svoj technický potenciál konzumujúci naftu nemusí vôbec hanbiť. Prezentuje to na americkej pôde.
S takýmto označením agregátu sa svetu prihovorila už štúdia Q7 V12 TDI. Nový dvanásťvalec má uhol zovretia valcov 60 stupňov a je mimoriadne kompaktný. Svedčí o tom aj ten fakt, že je iba o 16,6 cm dlhší ako vidlicový osemvalec TDI. Zdvihový objem predstavuje hodnotu 5934 cm3. S podporou techniky common-rail a dvojice turbodúchadiel sa maximálny výkon vyšplhal na 368 kW (500 k) a krútiaci moment činí 1000 Nm v rozpätí 1750 až 3000 otáčok za minútu. Sprostredkovateľom prenosu pohonnej sily na všetky kolesá je 6-stupňová manuálna prevodovka. Pomer prenosu krútiaceho momentu je v štandardnom režime 40:60 (na prednú a zadnú nápravu). Audi R8 V12 TDI quattro zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahne maximálku prekračujúcu hranicu 300 km/h. Toto nadupané Audi spĺňa normu Euro 6, ktorá bude od roku 2014 výrazne obmedzovať emisie oxidov dusíka. Používa na to technológiu AdBlue.