BRATISLAVA 3. októbra (WEBNOVINY) - Pre motoristov vyzerá Kuba ako živý skanzen. Po cestách tam jazdia staručké autá, na ktoré sa už možno ani nerobia náhradné diely, no Kubáncom to donedávna muselo stačiť. Na Kube sa zrejme ako v jedinej krajine na svete mohlo obchodovať iba s autami dovezenými pred rokom 1959. Vyše 50-ročné autá, ktoré tvoria drvivú väčšinu vozového parku Kuby, teda nemohli vymeniť za nové, ale museli ich donekonečna opravovať.
K novým autám sa mohli dostať iba tí šťastlivci, ktorí pracovali v zahraničí a nové auto si na ostrov doviezli. Vedúci pracovníci si mohli od štátu kupovať nové Lady, alebo Moskviče. Boli ale prísne kontrolovaní, či používajú tieto autá výhradne na služobné účely.
Prezident Raúl Castro však v poslednej dobe prišiel s viacerými pozitívnymi reformami – legalizované boli niektoré typy súkromného podnikania a do konca roka by mal byť legalizovaný aj predaj a nákup nehnuteľností.
Obchod s autami akéhokoľvek veku je už legalizovaný. Kubánci si teda môžu kupovať už aj nové autá. Pri predaji jazdených áut musí predávajúci, ale aj kupujúci, zaplatiť štátu štvorpercentnú daň z deklarovanej predajnej ceny auta. Pri trvalom odchode z krajiny bolo auto zabavené štátom. Teraz je možné prepísať auto napríklad na rodinného príslušníka.