Dnes je piatok, 22 november 2024
|
Modernizovaná Kia Stonic s pohonom typu mild-hybrid, lepšou konektivitou a novými asistenčnými technológiami
Spoločnosť Kia Motors ohlásila modernizáciu svojho kompaktného crossovera Kia Stonic, čím chce posilniť jeho pozíciu na európskom trhu v segmente B-SUV.
Modernizovaný model Stonic teraz vodičom ponúka rad nových, hospodárnych pohonných jednotiek „Smartstream“ a inovácií zameraných na zvýšenie účinnosti. Medzi takéto vylepšenia modelu Stonic patrí napríklad nová pohonná sústava „EcoDynamics+“ typu mild-hybrid so zážihovým motorom a 48-voltovou technológiou alebo nová inteligentná manuálna prevodovka s elektronickou spojkou „clutch-by-wire“.
Dizajn interiéru a exteriéru modelu Stonic ostal zväčša nezmenený. Noví majitelia však budú mať ešte viac možností na prispôsobenie vzhľadu vďaka novým farebným kombináciám karosérie a strechy a novej ponuke diskov kolies. Vnútri si vodič a spolucestujúci môžu dopriať informačno-zábavný systém s väčšou, 8,0-palcovou dotykovou obrazovkou a navigačným systémom s novými telematickými prvkami systému Kia UVO Connect „Phase II“. K bezpečnosti a podpore vodiča ďalej prispieva rad nových, moderných, jazdných asistenčných systémov (ADAS).
Od svojho uvedenia na európsky trh v roku 2017 sa Stonic stal štvrtým najpredávanejším modelom značky Kia podľa ročného objemu predaja (po rodine modelov Ceed a modeloch Sportage a Picanto). Dodnes sa v Európe celkovo predalo vyše 150 000 týchto vozidiel.*
Modernizovaná Kia Stonic sa v Európe začne predávať v priebehu tretieho štvrťroka 2020, pričom všetky verzie budú štandardne dodávané s bezkonkurenčnou zárukou Kia na 7-rokov alebo 150 000 kilometrov.
Pohonné sústavy
Nová pohonná sústava EcoDynamics+ typu mild-hybrid so zážihovým motorom a novou inteligentnou manuálnou prevodovkou
Modernizovaná Kia Stonic ponúkne záujemcom novú elektrifikovanú pohonnú sústavu „EcoDynamics+“ typu mild-hybrid (MHEV) so zážihovým motorom. Pohonná sústava EcoDynamics+, tvorená kombináciou nového 1,0-litrového preplňovaného zážihového motora s priamym vstrekovaním paliva (T-GDi) s označením „Smartstream“ a 48-voltového systému MHEV, ponúka vyššiu hospodárnosť vďaka vhodnému využívaniu a rekuperácii elektrickej energie. Kompaktný 48-voltový lítiovo-iónový polymérový akumulátor napája nový „mild-hybridný“ štartér/generátor (MHSG), ktorý pomáha spaľovaciemu motoru poháňať vozidlo a predlžuje dobu, počas ktorej môže byť spaľovací motor vypnutý.
Modul MHSG je pomocou remeňa spojený s kľukovým hriadeľom motora a dokáže sa hladko prepínať medzi motorovým a generátorovým režimom. V motorovom režime, teda počas akcelerácie, využíva modul MHSG elektrickú energiu na to, aby pomáhal spaľovaciemu motoru, a tým znižoval jeho zaťaženie a emisie. Keď vozidlo spomaľuje, modul MHSG sa za určitých podmienok prepne do generátorového režimu, v ktorom rekuperuje energiu z kľukového hriadeľa a dobíja akumulátor.
Nový motor Smartstream, ktorý v modeli Stonic nahrádza staršiu generáciu 1,0-litrových motorov „Kappa“ T-GDi, je vybavený technológiou plynule meniteľnej dĺžky otvorenia ventilov (CVVD). Vďaka technológii CVVD sa motor môže podľa zaťaženia hladko prepínať medzi rôznymi spaľovacími cyklami, a tým dosahovať maximálnu možnú účinnosť za každých jazdných podmienok. Motor Smartstream dosahuje rovnaký výkon jeho predchodca s označením Kappa (100 k alebo 120 k), ale – v závislosti od použitej prevodovky – dokáže vyvinúť o niečo vyšší maximálny krútiaci moment. Napríklad v kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou (7DCT) dosahuje motor s výkonom 120 koní o 16 % vyšší krútiaci moment (200 Nm).
Nová pohonná sústava EcoDynamics+ je v ponuke so 100-koňovou aj 120-koňovou verziou nového motora a so systémom Drive Mode Select, ktorý vodičom v prípade oboch verzií umožňuje zvoliť režim „Eco“, „Sport“ alebo „Normal“.
Pre vozidlá s pohonom EcoDynamics+ je k dispozícii aj nová inteligentná manuálna prevodovka Kia iMT. Systém elektronickej spojky „clutch-by-wire“ prispieva k hospodárnosti systému MHEV a zníženiu emisií CO2 pri zachovaní pocitu priamej kontroly nad vozidlom ako s klasickou manuálnou prevodovkou. Namiesto mechanického spojenia je však spojka prevodovky iMT ovládaná elektronicky. Systém hladko spolupracuje s modulom MHSG a pri dojazde vozidla bez plynu až po úplné zastavenie vypína spaľovací motor ešte skôr, než sa aktivuje systém štart/stop Kia Idle Stop & Go.
Obe prevodovky, teda iMT aj 7DCT, umožňujú jazdiť istý čas s vypnutým spaľovacím motorom, čo znižuje spotrebu paliva. Keď vodič stlačí plynový, brzdový alebo spojkový pedál, motor sa znova naštartuje. Systém pracuje pri rýchlostiach do 125 km/h.
Nové zážihové motory Smartstream
Modernizovaná Kia Stonic zároveň prináša výrazne prepracované existujúce zážihové motory s úpravami zameranými na maximalizáciu hospodárnosti, zníženie emisií CO2 a zlepšenie jazdných parametrov. Popri modeloch EcoDynamics+ majú teraz európski záujemcovia k dispozícii aj nehybridné verzie so zážihovými motormi Smartstream: s novým 1,0-litrovým motorom T-GDi s výkonom 100 k a s novou verziou atmosférického 1,2-litrového motora Kia s inovatívnou technológiou dvojportového vstrekovania s výkonom 84 k.
100-koňový 1,0-litrový motor T-GDi je teraz možné skombinovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou (namiesto doteraz používanej päťstupňovej manuálnej prevodovky) alebo s prevodovkou 7DCT.
Oficiálne výkonové parametre a hodnoty spotreby modelu Stonic s jednotlivými pohonnými sústavami vrátane verzií EcoDynamics+ budú oznámené pred uvedením do predaja.
Technológie
Modernizovaný informačno-zábavný systém s inovatívnymi telematickými prvkami UVO Connect „Phase II“
Model Stonic prináša modernizovaný navigačný systém s dotykovou obrazovkou a inovatívnym telematickým systémom Kia UVO Connect „Phase II“, rozširujúcim konektivitu a možnosti ovládania vozidla.
Už v štandardnej verzii systém obsahuje väčšiu, 8,0-palcovú dotykovú obrazovku, pričom v závislosti od špecifikácie vozidla môže zobrazovať prvky audiosystému alebo voliteľnú satelitnú navigáciu. Nový systém má rozhranie Bluetooth umožňujúce pripojiť až dve mobilné zariadenia naraz – jedno na hlasité telefonovanie a pre médiá a druhé len na prehrávanie médií. V modeloch vybavených novým audiosystémom s 8,0-palcovou obrazovkou sú k dispozícii bezdrôtové rozhrania Apple CarPlay a Android Auto, vďaka ktorým si budú môcť mnohí používatelia pripojiť svoje smartfóny bez použitia kábla.
Modernizovaný model Stonic ponúka nové telematické prvky UVO Connect „Phase II“ s celým radom „palubných“ služieb, ako sú živé dopravné informácie, predpovede počasia, informácie o významných miestach (POI), cenách palív a parkovacích miestach či parkoviskách – vrátane ceny, lokality a dostupnosti. Vďaka online rozpoznávaniu hlasu môžu používatelia hlasovými príkazmi vyhľadávať významné miesta, adresy a správy o počasí, alebo posielať textové správy. Nová služba „Online Navigation“ dokáže na základe cloudovej databázy aktuálnych a historických údajov predpovedať časovo najefektívnejšie trasy presnejšie než kedykoľvek predtým.
Aplikácia UVO, kompatibilná so smartfónmi typu Android a Apple, navyše ponúka celý rad nových prvkov „Phase II“ vrátane funkcie Last Mile Navigation. Vodič sa vďaka nej bude môcť nechať navigovať až do skutočného cieľa aj po zaparkovaní a opustení vozidla. Majitelia vozidiel Kia túto navigačnú funkciu ocenia najmä v mestách, kde sa záchytné parkoviská často nachádzajú relatívne ďaleko od obchodov, kaviarní či reštaurácií.
Nová funkcia „User Profile Transfer“ používateľom umožní zálohovať nastavenia systému UVO na cloud a prenášať ich z jedného vozidla do druhého. Určená je pre zákazníkov, ktorí často presadajú z jedného vozidla so systémom UVO Connect do druhého, teda napríklad pre firmy so spoločne využívaným vozovým parkom alebo rodiny s viacerými vozidlami Kia vybavenými systémom UVO Connect.
Bezpečnosť
Nové bezpečnostné technológie ADAS
Modernizovaný Stonic prináša niekoľko najnovších moderných asistenčných systémov (ADAS), ktorých dostupnosť závisí od špecifikácie vozidla. Patria sem systémy ako asistent na predchádzanie kolíziám (FCA) s detekciou chodcov, vozidiel a najnovšie aj cyklistov, asistent na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu (LKA), systém výstrahy pri nepozornosti vodiča (DAW), systém výstrahy pred kolíziou v priestore mŕtveho uhla (BCW), asistent na predchádzanie kolíziám v priestore mŕtveho uhla (BCA), inteligentný systém upozorňovania na rýchlostné obmedzenia (ISLW), inteligentný tempomat (SCC) a asistent sledovania vozidla v jazdnom pruhu (LFA).
Systém LFA v spolupráci s tempomatom SCC ovláda akceleráciu, brzdenie a riadenie podľa vozidiel jazdiacich vpredu a podľa podmienok na ceste. Tento systém, pracujúci pri rýchlostiach do 180 km/h, udržiava bezpečnú vzdialenosť od vozidiel vpredu na základe obrazu z kamery a signálov z radarových senzorov. Navyše sleduje vodorovné dopravné značenie, podľa ktorého udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu. Okrem toho je k dispozícii asistent na predchádzanie kolíziám s križujúcimi vozidlami vzadu (RCCA), predné a zadné parkovacie senzory, ako aj nový systém upozorňovania na cestujúcich vzadu (ROA), ktorý vodiča upozorní v prípade, ak nechtiac nechá vo vozidle cestujúceho alebo zviera.
Modernizovaný model je vybavený šiestimi airbagmi, rozmiestnenými po celej kabíne, a upevňovacími bodmi a popruhmi ISOFIX na upevnenie detských sedačiek.
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |