Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oznámila, že jej technologická vlajková loď Outlander PHEV dosiahla štyri roky po uvedení na európsky trh* (dňa 21. októbra 2013) významný míľnik 100 tisíc predaných vozidiel v tomto regióne.
Predaje modelu Outlander PHEV sa spočiatku sústredili len na niekoľko vybraných európskych trhov (Holandsko, Škandinávia ...), avšak model sa veľmi rýchlo etabloval, a rozšíril tak segment európskych SUV o nový rozmer. V novembri 2015 potom predaje prekročili hranicu 50 tisíc vozidiel. V rokoch 2015, 2016 aj 2017 sa tento model stal najpredávanejším plug-in hybridom naprieč celým regiónom, k čomu napomohlo aj jeho priebežné vylepšovanie.
Outlander PHEV dokázal držať krok s čoraz vyšším počtom konkurentov v rodiacim sa segmente trhu, a počas kalendárneho roka 2017 si tak vo Veľkej Británii, Nórsku a Španielsku udržal pozíciu jednotky. Za obdobie od januára do decembra 2017 si Outlander PHEV celkovo udržal 13% trhový podiel v segmente elektromobilov / plug-in hybridov a súčasne predstavoval 77% podiel v sumárnych predajoch SUV naprieč modelmi Mitsubishi Motors v uvedenom regióne.
*oblasť MME34 (nezahŕňa Rusko a Ukrajinu)
Technologická vlajková loď
Outlander PHEV dokázal úspešne osloviť širšiu európsku verejnosť, počnúc prvými nadšencami v roku 2013, ktorým ponúkol tradičné konštrukčné riešenie MMC (pohon 4WD - od roku 1936, elektrický pohon - od roku 1966, vozidlá SUV – od roku 1982) s atraktívnou kombináciou ekologických parametrov, systému pohonu S-AWC, aktívnej bezpečnosti danej pohonom všetkých kolies, efektívneho obostavania karosérie SUV, vynikajúcej spoľahlivosti a nízkych prevádzkových nákladov, a to dokonca aj na trhoch so silnou konkurenciou domácich vozidiel, napr. vo Švédsku či v Nemecku.
Dodnes jedinečná architektúra modelu Outlander PHEV na báze elektromobilu (elektromotor vpredu, elektromotor vzadu, absencia prevodovky, ...) v podobe plne integrovaného a komplexného riešenia už štyri roky prináša európskym zákazníkom celý rad bezprostredných výhod, ako je výrazne nižšia hmotnosť (v prospech energetickej účinnosti), jednoduchšie usporiadanie (absencia prevodovej skrine, volant bez mechanickej väzby, ...), nekompromisné obostavanie priestoru a absolútne hladký chod (vďaka extrémne prepracovanému operačnému systému). Vozidlo však spoľahlivo poslúži aj na dlhých vzdialenostiach s plným nákladom a nižšou spotrebou paliva aj emisií CO2.
Outlander PHEV využívali v roku 2015 japonskí delegáti na parížskej konferencii OSN o klimatických zmenách (COP21), vozidlo bolo v rokoch 2015, 2016 aj 2017 označené za najekologickejšie kompaktné SUV v Nemecku ("Auto Test Sieger in Gruen") magazínov Auto Test a Oekotrend, ďalej bolo vo Švajčiarsku v roku 2014** úspešne testované ako rodinný automobil v testoch diaľkovej eko-jazdy a rovnako poslúžilo pastierom vo Walese pri kontrole stáda oviec pri bahnení - vďaka svojmu tichej prevádzke nemohlo gravidné bahnice vystrašiť. Teraz je Outlander PHEV jednoznačne etablovaný ako technologická vlajková loď MMC, pričom jeho plug-in hybridná architektúra pohonu je sama o sebe kľúčovou súčasťou produktovej stratégie MMC.
Na pozadí vášnivých európskych diskusií o budúcnosti naftových motorov a všeobecne aj o mieste a úlohe automobilov v spoločnosti možno dosiahnutie míľnika 100 tisíc predaných vozidiel vnímať ako potvrdenie ambícií Mitsubishi Motors ponúkať nové progresívne riešenie tým, ktorí chcú kráčať v čele zmien.
**Trasu s dĺžkou 700,2 km, zahŕňajúcu 19% (133 km) na diaľniciach, výškové rozdiely 13 800 metrov a 14 horských priesmykov, zvládol švajčiarsky majster eko-jazdy Felix Egolf s iba 40,55 litrami benzínu. Priemerná spotreba paliva tak celkovo predstavovala 5,79 l / 100 km plus 1,3 kWh / 100 km.
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |