Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Mercedes zmodernizoval aj vrcholnú verziu triedy C – C63 AMG

Automagazín - Novinky

1.2.2011
Foto: Mercedes
BRATISLAVA 1. februára (WEBNOVINY) - O facelifte Mercedesu triedy C sme už písali v tomto článku. Áno, je logické, že rovnakými zmenami prešla aj vrcholná verzia tohto momentu. V prípade verzie C63 AMG však ale nejde iba o nové nárazníky či svetlá. Konštruktéri špecializovaného oddelenia AMG sa po štyroch rokoch pozreli tejto beštii poriadne na zúbok.

Aj keď vo väčšine modelov AMG nahrádza veľký atmosférický motor s objemom 6,2 litra menší preplňovaný agregát s objemom 5,5 litra, triedy C sa downsizing nedotkol. Motor tak ostáva bezo zmien a stále produkuje slušných 336 kW (457 k) pri 6 800 ot./min. a krútiaci moment s hodnotou 600 Nm. K dispozícii je aj naďalej Performance Package, ktorý zvyšuje výkon motora na 359 kW (488 k). V motore sú použité v tomto prípade kované piesty a ojnice a karbónový kľukový hriadeľ z Mercedesu SLS AMG.

Prevratnou zmenou je ale výmena klasického sedemstupňového automatu sa modernejšiu prevodovku MCT-7. Nová prevodovka MCT (Multi-Clutch Transmission) má tiež sedem stupňov, ale namiesto klasického hydrodynamického meniča krútiaceho momentu používa sériu mokrých spojok. Pracuje v štyroch režimoch: C (Comfort), S (Sport), S+ (Sport Plus) a M (Manual).


Vďaka novej prevodovke sa znížili výkonové straty pohonného ústrojenstva, zrýchlilo sa radenie a samozrejme, klesla spotreba paliva. Mercedes C63 AMG tak teraz v kombinovanej prevádzke spotrebuje rovných 12 litrov benzínu na 100 km. Na stovku sa pritom dostane za 4,5 sekundy. Kombi je o desatinu sekundy pomalšie a na 100 km spáli o 0,3 litra benzínu viac. Maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Nezabudlo sa ani na podvozok. Na zadnej náprave je silnejší stabilizátor. Auto dostalo novú geometriu s väčšími odklonmi kolies. Na prednej náprave sú karbón-keramické brzdy s červenými strmeňmi. Nové sú aj 18-palové disky kolies.
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén