Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Mercedes ukázal luxusný hybrid s podozrivo nízkou spotrebou

Automagazín - Auto-Moto

2013-09-15 21:05:00
BRATISLAVA 15. septembra (WEBNOVINY) - Mercedes na frankfurtskom autosalóne predstavil hybrid plný luxusu, výkonu a ekologického pocitu. Ide o typ S 500 Plug-in Hybrid, ktorý predstavuje prvého hybridného zástupcu novej triedy S.

Výrobca tvrdí, že novinka môže zákazníkom ponúknuť v elektrickom režime 30 kilometrový dojazd a kombinovanú spotrebu len 3,0 litra na 100 km.

Základ pohonu tvorí trojlitrový preplňovaný benzínový šesťvalec s výkonom 245 kW (333 k) a maximálnym krútiacim momentom 480 Nm. Spaľovaciemu motoru sekunduje elektromotor, ktorý do systému pridáva ďalších 80 kW (109 k). Celý kolos dokáže zrýchliť na 100 km/h len za 5,5 sekundy. Maximálka je elektronicky limitovaná na 250 km/h.

V elektrickom režime dokáže hybrid pri plnom nabití prejsť 30 km. Energiu čerpá z lítium-iónového akumulátora, ktorý je uložený v batožinovom priestore. Nabíjacia zásuvka je umiestnená pod pravým zadným svetlom.

Mercedes prezentuje len ťažko uveriteľnú kombinovanú spotrebu 3,0 litra/ 100 km. V reálnej prevádzke sa majitelia pravdepodobne budú musieť uspokojiť s oveľa väčším číslom.

Hybridný systém novej triedy S je prepracovaný do najmenších detailov. Vďaka tomu dokáže maximálne využiť potencionál celej pohonnej sústavy. Do procesu riadenia spotreby energie vstupuje aj systém Comand Online, ktorý pracuje s dátami v osem kilometrovom predstihu. Auto následne riadi spotrebu kapacity akumulátorov, rekuperáciu brzdovej energie a podobne.

Systém rekuperácie brzdnej energie má navyše niekoľko fáz. V prvom stupni spomaľuje auto len elektromotor. Štandardné brzdy sa pridávajú až neskôr. Mercedes tvrdí, že vodič si rozdiel nevšimne a nebude schopný určiť, čím auto v konkrétnu chvíľu brzdí.

Automobilka v rámci triedy S pripravuje aj ďalšie hybridy. S 400 Hybrid neponúkne elektrickú jazdu. Elektromotor bude slúžiť len na pomoc spaľovaciemu motoru. S 300 BlueTEC Hybrid príde s 2,2 litrovým naftovým motor.

Autor: topspeed.sk
Autor: Redakcia 4Tv
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén