Foto: Mercedes
BRATISLAVA 27. decembra (WEBNOVINY) - Mercedes triedy B je malé rodinné MPV. Niekomu v Rastatte sa však v hlave zrodila otázka, ako by asi toto auto jazdilo, keby malo pod kapotou osemvalcový motor. Zostavil sa tím 12-tich študentov a šialený plán sa mohol začať realizovať.
Ako základ poslúžil Mercedes B200 CDI. Turbodiesel išiel do starého železa a na jeho mieste ho nahradil 5,5 litrový osemvalec z triedy E. Motor dosahuje výkon 285 kW (387 k) a produkuje 530 Nm krútiaceho momentu. Ten je prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky posielaný na zadné kolesá. Áno zadné. Trieda B má síce pohon prednej nápravy, ale s takýmto motorom pod kapotou to neprichádza do úvahy. Do starého železa preto motor nasledovala aj zadná náprava a na jej miesto prišla náprava z minulej generácie Mercedesu triedy E.
Mercedes B55, ako svoj projekt študenti označili, zrýchľuje na stovku za nejakých 5,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. K mimoriadnemu nárastu výkonu sa musel prispôsobiť aj podvozok. Auto dostalo tvrdšie pružiny značky K&W. Kvôli úprave narástla jeho hmotnosť o 180 kg na výsledných 1 620 kg. Vyšší výkon a hmotnosť si pýtajú silnejšie brzdy. Boli použité vŕtane a odvetrávané kotúče z Mercedesu C32 AMG. Vpredu sú kotúče s rozmermi 345 x 34 mm, vzadu majú 300 x 30 mm. Samozrejmosťou je ABS, ASR a ESP.
Snahou tvorcov tohto unikátneho auta bolo vytvoriť z „Béčka“ nenápadný rýchlik. Myslím, že sa im to aj podarilo. Auto dostalo iba zatmavené pozadie svetlometov a tmavšiu masku chladiča. Vzadu si môžete všimnúť originálny výfukový systém. Auto jazdí na 18-palcových diskoch kolies AMG, ale žiadne výstredné optické úpravy na ňom nenájdete. Prestavba trvala osem mesiacov a auto vzniklo iba v jedinom exemplári. S výrobou sa nepočíta a to ani s malosériovou.