FRANKFURT 6. marca (WEBNOVINY) - Predaj vozidiel automobilky Mercedes Benz, ktorá je dcérskou spoločnosťou nemeckého Daimleru, vo februári klesol o 25 %. Zverejnené výsledky tak odzrkadľujú prehlbujúcu sa hospodársku krízu, ktorá spôsobila zníženie dopytu. Spoločnosť Mercedes Benz v sledovanom mesiaci predala 72 tis. automobilov, pričom vo februári roku 2008 automobilka predala 96 800 vozidiel. Podnik Mercedes Benz ponúka automobily typu Mercedes, Smart a Maybach.
Predaj vozidiel značky Smart vo februári evidoval 2-percentný pokles, keď sa v tomto období celkovo predalo 8 600 áut. V Spojených štátoch amerických však predaj automobilov Smart stúpol o 29 % na 1 400 vozidiel. Nárast predaja vozidiel Smart zaznamenali aj v Nemecku, a to o rekordných 28 %. V Spojených štátoch amerických sa vo februári predalo 14 200 vozidiel značky Mercedes, čo predstavuje medziročný pokles o 24 %. Predaj vozidiel tejto značky v Číne stúpol v sledovanom období o 17 % na 3 tis. vozidiel. Daimler informoval, že vo februári zaznamenal zvýšený záujem o predaj ojazdených vozidiel.
SITA