Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Na výstave automobilov v Ženeve v marci 2019 predstavila divízia Mercedes-Benz Vans koncept EQV ešte ako štúdiu. Teraz oslavuje svoju premiéru ako sériové vozidlo Mercedes-Benz EQV (kombinovaná spotreba elektrického prúdu: 27,0 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km, predbežné údaje)1. Prvé elektricky poháňané prémiové veľkopriestorové vozidlo v sebe spája mobilitu bez emisií s presvedčivým jazdným výkonom, vysokou funkcionalitou a estetickým dizajnom. Verejnosti sa Mercedes-Benz EQV prvýkrát predstaví na tohoročnom autosalóne IAA (12. až 22. september).
K najzaujímavejším technickým vlastnostiam patrí dojazd 405 kilometrov (predbežné údaje)1 a rýchle dobíjanie vysokonapäťového akumulátora, ktoré z 10 na 80 percent trvá menej ako hodinu. Vozidlo dosahuje výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 362 Nm, energiu mu dodáva lítium-iónový akumulátor s využiteľnou kapacitou 90 kWh v podlahe vozidla. Vďaka tomuto umiestneniu akumulátora je k dispozícii celý priestor – bez akýchkoľvek obmedzení v interiéri vozidla. Vozidlo dosahuje maximálnu rýchlosť 160 km/h a s nízkym ťažiskom má veľmi dobré jazdné vlastnosti. Okrem elektrickej siete sa akumulátor dobíja aj pri brzdení a v deceleračnom režime, pričom vodič môže rekuperačný výkon ovplyvniť radiacimi páčkami pod volantom. Pri maximálnej miere rekuperácie sa takmer nemusia používať štandardné brzdy. Na stupni rekuperácie D auto sa prejavuje inteligencia EQV: automaticky pripojený asistent ECO pomáha vodičovi maximálne využiť efektívnosť, prepája údaje navigácie, rozpoznávanie dopravných značiek a informácie inteligentných bezpečnostných asistentov (radarové snímače a kamera) a samočinne prispôsobuje stupeň rekuperácie.
Mercedes-Benz EQV okrem toho ponúka najvyšší komfort v interiéri a jedinečnú flexibilitu vďaka možnostiam konfigurácie samostatných sedadiel a lavíc. Môže mať napr. šesť sedadiel pre prémiovú prepravu osôb alebo sedem či osem miest pre rodinu. Zákazníci si môžu vybrať z dvoch rázvorov kolies.
Interiéru dominuje 10-palcová obrazovka rozhrania MBUX s vysokým rozlíšením, ktorá ponúka aj špeciálne zobrazenia a nastavenia špecifické pre EQ ako nabíjací prúd, času odjazdu či tok energie a histogram spotreby. Nechýba ani do detailu premyslené hlasové ovládanie, ktoré reaguje na oslovenie „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes). Zákazník prostredníctvom služby Mercedes me Charge získa prístup k celosvetovo najväčšej nabíjacej sieti s cca 300 000 nabíjacími bodmi a 300 rozličnými operátormi verejných nabíjacích staníc v samotnej Európe (mestá, parkovacie miesta, diaľnice, nákupné strediská atď.) ako aj k európskej sieti rýchlonabíjacích staníc IONITY.
EQV sa ako sériové vozidlo začlení do bežného výrobného procesu vo výrobnom závode Vitoria na severe Španielska, kde sa vyrába aj Trieda V a Mercedes-Benz Vito. To umožní flexibilnú a synergickú výrobu v priamej nadväznosti na dopyt zákazníkov.
Emisie CO2 |
0 g/km |
Kombinovaná spotreba elektrického prúdu |
27,0 kWh/100 km (predbežné údaje)1 |
Dojazd |
405 km (predbežné údaje)1 |
Čas nabíjania z nabíjacej skrinky alebo z verejnej nabíjacej stanice (nabíjanie striedavým prúdom, 11 kW) |
<10 h |
Čas nabíjania na rýchlonabíjacej stanici (nabíjanie jednosmerným prúdom, 110 kW) |
10 – 80 % stavu nabitia za <45 min |
Náhon |
Náhon na predné kolesá |
Výkon |
150 kW (204 k) |
Max. krútiaci moment |
362 Nm |
Maximálna rýchlosť |
160 km/h |
Akumulátor |
lítium‑iónový |
Obsah energie akumulátora (inštalovaný) |
100 kWh |
Obsah energie akumulátora |
90 kWh |
Dĺžka |
5 140 mm (5 370 mm) |
Rázvor |
3 200 mm (3 430 mm) |
Batožinový priestor (podľa výbavy) |
1 030 l |
Najväčšia prípustná celková hmotnosť |
3 500 kg |
[1] Údaje o spotrebe elektrického prúdu a dojazde sú predbežné a boli zistené Technickou službou pre certifikačný postup v súlade s predpisom OSN/EHK č. 101. Typové schválenie ES a potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
2 Spotreba elektrického prúdu a dojazd boli zistené na základe nariadenia 692/2008/ES (cyklus NEDC). Spotreba elektrického prúdu a dojazd závisia od konfigurácie vozidla. Spotreba podľa WLTP je 25,0 – 22,4 kWh/100km.
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |