Dnes je piatok, 22 november 2024
|
Druhá generácia triedy CLA je naozaj dôstojným pokračovateľom tej predchádzajúcej. Exteriér skúšaného vozidla je príťažlivý a dôraz na zameranie sa na športovejšiu klientelu navyše podčiarkuje aj balíkom AMG Line. To, ako jazdí najmenší z rodiny MB, sme sa Vám rozhodli prezradiť v nasledujúcich riadkoch...
Exteriér
Auto na prvý pohľad pôsobí kompaktne, no zároveň prezrádza svoje nadanie pre jazdu najradšej vo vyšších rýchlostiach. V prednej časti skúšanej verzie dostali miesto extravagantné svetlomety vo verzii Multibeam LED. Už prvé kilometre v tme nás presvedčili, že ich adaptívny režim je vyladený do dokonalosti a svietivosťou patria vo svojej triede jednoznačne k špičkám.
V zadnej časti Mercedes-Benz CLA vo verzii sedana, s výraznými prvkami kupé, prináša v ostatnej z generácií delené koncové svetlá, ktoré nás zaujali najmä tým, že podstatnejšie rozširujú prístup do kufra.
Interiér
Najkrajšou, z dokonalých súčastí interiéru je – palubná doska s dvojicou displejov systému MBUX. Vodičovi dáva výborný prehľad o všetkom čo sa s vozidlom deje. CLA tento prvok prideľuje skutočne prémiový vzhľad. K pohodliu vodiča prispieva aj výborne tvarovaný športový volant s dotykovými plôškami pre ovládanie viacerých funkcií.
Infotainment je vyladený do dokonalosti. Okrem ovládania dotykmi je ho možné iniciovať aj hlasom, čo viacerí z kolegov vtipne označujú ako lepšiu náhradu za otravného spolujazdca...
Priestor v kabíne je identický s predchádzajúcou generáciou, pribudlo však niekoľko centimetrov pred kolenami pasažierov vzadu. Daňou sa športovo pôsobiaci exteriér však je, že na zadnom rade klesá strop až tak, že cestujúci s výškou nad 180 cm pociťujú nad hlavou nedostatok priestoru, čo musia riešiť „podsunutým sedením“, ktoré však opäť uberá z priestoru pred kolenami. Za operadlami zadného radu sedadiel sa skrýva batožinový priestor s objemom 460 litrov.
Jazda
V testovanom vozidle bol 1,5-litrový štvorvalcový vznetový agregát. ktorý je výsledkom spolupráce s automobilkou Renault. Slabší výkon 115 koní výrazne podporoval krútiaci moment, ktorý vrcholí na hodnote 260 Nm. Agregát je spriahnutý so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosahuje za 10,7 sekundy. To je v súčasnej strednej triede akceptovateľný údaj. Motor si zaslúži pochvalu za spotrebu – v teste sme jazdili po diaľnici pod hranicou 4,5 l/100 km.
To, čo je na vozidlách MB vždy veľmi dobré je podvozok. Ani tentoraz nesklamal a jeho koncepcia i naladenie prezrádzajú, že aj CLA je pripravené aj pre oveľa výkonnejšie pohonné jednotky. Ovládanie vozidla iba s volantom je aj v tých najextrémnejších situáciách predvídavé a mimoriadne jednoduché. A ak sa už dostanete do hraničných situácií, tak určite pomôžu dostatočne dimenzované brzdy oboch náprav.
Na skúšanom vozidle boli 18-palcové pneumatiky. Ich nízky bočný profil nás pri prejazde nerovností neraz vystrašil výraznejším buchnutím, no ako sme čoskoro zistili bol to iba akustický „problém“. Pre mechanické časti podvozka to problém nebol a jeho eliminácia môže byť veľmi jednoduchá – môžete sa rozhodnúť pre menšie kolesá (sú v ponuke) s vyššími pneumatikami...
Resumé
Ostatné CLA je výborne vyzerajúce a aj primerane pohodlné vozidlo. V prípade využitia 1,5-litrového vznetového motora sa navyše odmení aj veľmi nízkou spotrebou, ktorá výrazne konkuruje aj vozidlám s drahším hybridným pohonom, ktoré sú v rovnakom veľkostnom segmente.
Jediným vážnejším nedostatkom testovanej verzie bola spolupráca motora so 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Plynulý rozjazd je s ňou problematický, rozbeh vozidla sa takmer vždy začíal nepríjemným trhnutím. Pri cúvaní zasa viackrát oneskorene a nervózne reagovala na pokyn plynového pedálu, čo nebolo príjemné najmä pri parkovaní v stiesnených priestoroch podzemných parkovísk.
Ak by sme sa rozhodovali pre túto verziu značky Mercedes-Benz pod kapotu by sme si zvolili výkonnejšiu motorizáciu výlučne z nemeckej koncernovej produkcie, ktorá má odskúšanú komunikácia so spoľahlivými dvojspojkovými prevodovkami. Príťažlivo športová karoséria k tomu výkonnejšiemu agregátu totiž príjemne a nevtieravo provokatívne nabáda...
(Pozn.: viac fotografií nájdete v rubrike testy stellacentrum.sk)
PLUSY
+ exteriér a image
+ komfort vo vnútri
+ naladenie podvozka
+ riadenie, stabilita v zákrutách
+ spotreba
MÍNUSY
- reakcie automatickej prevodovky
Technické údaje:
Motor
vznetový R4 prepĺňaný
Zdvihový objem (cm3)
1 461
Výkon (kW/k/ot)
85/115/4000
Krútiaci moment (Nm)
260/1750 - 2500
Pohon
prednej nápravy
Prevodovka
7-stupňová automatická
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10,7
Maximálna rýchlosť (km/h)
205
Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
3,8 – 4 (v teste 3,6 – 5,6)
Dĺžka x šírka x výška (mm)
4668 x 1830x 1439
Rázvor (mm)
2729
Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové
Objem batožinového priestoru (l)
460
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1490
Celková hmotnosť (kg)
2000
Cena vozidla od (€)
31 620
Cena testovaného vozidla (€)
49 638
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |