Dnes je piatok, 22 november 2024
|
Nová Mazda2 Hybrid1, ktorá sa začne predávať od jari 2022 v celej Európe, po prvýkrát prináša do modelového radu vozidiel Mazda technológiu plne hybridnej hnacej sústavy.
Mazda2 Hybrid je samonabíjací a plne hybridný model, ktorý kombinuje benzínový trojvalcový motor s objemom 1 490 cm3 a výkonom 93 k/68 kW s elektromotorom s výkonom 59 kW, vďaka čomu sa dosahuje celkový výkon systému 116 k/85 kW.
Nový hybrid od spoločnosti Mazda zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 175 km/h. Spotreba paliva v kombinovanom cykle podľa WLTP je iba 4,0 – 3,8 l/100 km a emisie CO2 len 93 – 87 g/km (v závislosti od rozmeru kolies, 16- alebo 15-palcové).
Pri naštartovaní vozidlo automaticky beží v režime EV, ktorý ponúka plynulý, bezproblémový a tichý chod na elektromotor v mestskom prostredí s nulovými emisiami CO2, NOx a pevných častíc.
Počas bežnej jazdy sa rozdeľovanie výkonu medzi zážihový motor a elektromotor upravuje s cieľom dosiahnuť optimálny výkon a čo najnižšiu spotrebu paliva. Počas spomaľovania a brzdenia sa kinetická energia rekuperuje vo forme elektrickej energie na uskladnenie do vysokovýkonného akumulátora.
Akumulátor je priebežne dobíjaný motorom poháňaným generátorom, aby sa odstránila akákoľvek potreba dobíjania systému z externého zdroja.
Aj keď ide o kompaktné vozidlo segmentu B, rázvor novej Mazdy2 Hybrid s hodnotou 2 560 mm poskytne komfortné usadenie až štyrom dospelým osobám, a tiež 286 litrov batožinového priestoru. K dispozícii bude v celej Európe v troch stupňoch výbavy – Mazda2 Hybrid Pure, Mazda2 Hybrid Agile a Mazda2 Hybrid Select – a získala najvyššie päťhviezdičkové hodnotenie odolnosti voči nárazu podľa normy Euro-NCAP2.
Nová Mazda2 Hybrid je najnovším výsledkom dlhodobej spolupráce spoločností Mazda Motor Corporation a Toyota Motor Corporation.
Pre automobilku Mazda je to výrazne významný model v kontexte záväzku spoločnosti plniť ciele stanovené v dokumente „Trvalo udržateľný dizajn Zoom-Zoom 2030“, ktorý je jej dlhodobou víziou technologického rozvoja. Konkrétne – v súlade s Parížskou dohodou – je cieľom automobilky znížiť priemerné emisie CO2 za celú korporáciu o 50 % do roku 2030 a o 90 % do roku 2050.
1 Spotreba paliva podľa WLTP (kombinovaná): 4,0 – 3,8 l/100 km, Emisie CO2 (kombinované): 93 – 87 g/km. Vozidlá sú homologizované v súlade s postupom typového schválenia podľa WLTP (Nariadenie (EÚ) 1151 / 2017; Nariadenie (EÚ) 2007/715). Spotreba paliva podľa NEDC (kombinovaná): 3,2 l/100 km, Emisie CO2 (kombinované): 73 g/km. Pre porovnateľnosť sú udávané hodnoty podľa NEDC – hodnoty určené v súlade s Vykonávacím nariadením (EÚ) 1153/2017
2 Zdroj Euro NCAP: Euro NCAP | The European New Car Assessment Programme (Európsky program hodnotenia nových vozidiel)
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |