Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Stuttgart – Podrobný pohľad do spaľovania automobilového motora zabezpečujú počítačové simulácie ako aj vizualizácia procesov vstrekovania a spaľovania. Aby bolo možné motor riadiť, regulovať a sledovať v reálnom čase, používa Daimler AG elektronické riadiace jednotky.
Výskumníci, konštruktéri prototypov a konštruktéri sériových modelov pracujú na optimalizácii týchto riadiacich jednotiek a ich softvérov pomocou nového spôsobu regulácie. Optimálny výkon motora, nižšia spotreba a čo najmenej emisií – motoroví experti od Daimler sa pohybujú v tomto rozpätí. Zároveň musia dokonale poznať elektronické riadiace jednotky a ich komplexné softvéry. A s každou ďalšou technológiou alebo predpísanou hodnotou, napríklad pri vydaní nového emisného predpisu, prudko stúpa počet funkcií a údajov uložených v riadiacej jednotke. Každá zmena ovplyvňuje všetky existujúce softvérové súčasti. Ťažisko vývoja tvoria preto algoritmy na nové spôsoby spaľovania a úpravu vzniknutých emisií. Cieľom vývoja je priame riadenie spaľovacieho procesu vo valci pomocou modelovo orientovanej regulácie riadiacej jednotky motora. Okrem toho sa má zvýšiť výkon motorov, zvýšiť kultúra ich chodu a ďalej znížiť množstvo emisií.
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |