Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Kvalitné zimné pneumatiky: Bezpečnosť a úspora paliva

Automagazín - ŠPECIÁL: Auto na jeseň

10.10.2011
BRATISLAVA 10. októbra (WBN/PR) - Spoločnosť Goodyear, jeden z popredných svetových výrobcov pneumatík, predstavila novú pneumatiku UltraGrip 8 – prvú smerovú pneumatiku s patentovanou technológiou Goodyear 3D-BIS (BlockInterlockingSystem – Systém vzájomného uzamykania blokov) po celom behúni. Inovatívna technológia spoločnosti Goodyear zabezpečuje, že nová pneumatika UltraGrip 8 zodpovedá požiadavkám vodičov na zimnú pneumatiku, ktorými sú lepšia priľnavosť, kratšia brzdná dráha a zároveň lepšie jazdné vlastnosti a správanie pri brzdení.

Výkonnostné testy vykonané nemeckou spoločnosťou TÜV SÜD Automotive1, jednou z popredných európskych testovacích a certifikačných organizácií, preukazujú, že nová pneumatika GoodyearUltraGrip 8 poskytuje o 3 % lepší výkon na snehu a o 3% lepší výkon za mokra, a tiež
• o 4 % kratšiu brzdnú dráhu na mokrej vozovke (na asfalte s nízkym trením),1
• o 16 % lepšiu odolnosť voči aquaplaningu na mokrej vozovke so zákrutami,1
• o 3% kratšiu brzdnú dráhu na snehu,1
• o 5% lepšiu priľnavosť záberu na snehu

O 4% kratšia brzdná dráha na mokrej vozovke oproti popredným konkurentom na trhu prevedená na metre znamená 1,6 metra2 , čo je možné považovať za výraznú prednosť. Možnosť zastaviť vaše vozidlo o viac ako meter skôr je pri brzdení v núdzovej situácii ohromnou bezpečnostnou výhodou.

Vynikajúci výkon za každého zimného počasia
„Zima je pre vodičov najnáročnejším ročným obdobím. Teploty sú nízke a podmienky na vozovke môžu byť veľmi rôznorodé, pričom rýchle zmeny zo sucha na mokro či sneh, alebo nečakaná poľadovica, nie sú výnimkou. Zimná pneumatika musí podávať dobrý výkon pri všetkých týchto podmienkach. Nová pneumatika UltraGrip 8 kombinuje niekoľko inovatívnych technológií, ktoré jej umožňujú podať špičkový výkon v širokej škále zimných podmienok. V našich prevádzkach kvalifikovaný personál podrobne vysvetlí vlastnosti nielen tohto typu pneumatík, ale poteší zákazníkov i výbornou cenou a odborným servisom. V rámci Bezpečného týždňa, ktorý sme vďaka záujmu motoristov predĺžili do polovice októbra potešíme celú rodinu“, dodalmanažér rozvoja pneuservisného a autoservisného konceptu Premio na SlovenskuŠtefan Marchalin.

Technológia 3D-BIS
UltraGrip 8 je prvá smerová pneumatika, ktorá využíva najnovšiu generáciu vysoko efektívnej technológie 3D-BIS po celom behúni. Patentovaný systém trojrozmerného vzájomného uzamykania blokov (3D-BIS - BlockInterlockingSystem) umožňuje využitie vyššieho počtu lamiel v behúni pneumatiky. Čím viac lamiel, tým lepšia priľnavosť. Vysoká hustota lamiel zabezpečuje lepšiu priľnavosť na ľade a snehu, nakoľko lamely poskytujú hrany, ktoré sa otvoria pred tým, ako dôjde ku kontaktu s povrchom vozovky, a doslova sa zahryznú do snehu a ľadu, čím zosilňujú priľnavosť a záber. Aby však bloky poskytovali vynikajúce jazdné vlastnosti a brzdný výkon ako na mokrej, tak na suchej vozovke, potrebujú byť pevné a tuhé. Preto inžinieri spoločnosti Goodyear vyvinuli pri lamelách „3D uzamykací efekt“. Steny vo vnútri každej lamely sú pokryté guľovitými výbežkami a výduťami. Keď sa bloky behúňa dostanú do kontaktu s vozovkou, lamely sa pevne uzamknú vďaka špeciálnemu vaflovému tvaru. To poskytuje požadovanú pevnosť bloku, ktorá sa pozitívne prejavuje na vynikajúcich jazdných vlastnostiach a odozve riadenia na suchej i mokrej vozovke.

Behúňová zmes novej generácie
Behúňová zmes pneumatiky UltraGrip 8 kombinuje využitie funkcionalizovaných polymérov a trakčnú živicu. Polyméry vedú k zlepšeniu väzby silice, čím zabezpečujú lepší kilometrový výkon a nižšiu spotrebu pohonných hmôt. Živica potom zabezpečuje vynikajúcu priľnavosť na mokrej aj suchej vozovke. Zachovaná pružnosť gumy aj pri nízkych teplotách zodpovedá za vynikajúci záber a jazdné vlastnosti na snehu a ľade.

Väčšia kontaktná plocha
Novú pneumatiku UltraGrip 8 tiež charakterizuje väčšia kontaktná plocha pneumatiky, čo vedie k lepšiemu rozloženiu tlaku v stope. Väčšia kontaktná plocha ponúka lepší brzdný výkon a väčšiu kontrolu na ľade.

Nový dezén behúňa
Dobrý výkon v zimných podmienkach na mokrej vozovke či rozmočenom snehu je pre zimnú pneumatiku nevyhnutnosťou. Svojimi hlavnými smerovými drážkami v tvare V sa pneumatika UltraGrip prehryzuje snehom, brečkou i vodou a poskytuje lepší odvod vody a rozmočeného snehu. Dezén s dvojitými drážkami v tvare V – jedna drážka pre odvod vody a jedna pre zachytenie snehu – zabezpečuje, že pneumatika poskytuje špičkovú priľnavosť v rozmanitých zimných podmienkach. Vylepšené bočné drážky dodávajú pneumatike svojim veľkým počtom záberových hrán lepšiu bočnú priľnavosť ako na snehu, tak za mokra.

1 V porovnaní s priemerným výkonom dvoch popredných konkurentov, brzdná vzdialenosť za mokra na asfalte s nízkym trením z 80km/h na 20km/h, na snehu z 50km/h na 5km/h, merané organizáciou TÜV SÜD Automotive v decembri 2010; rozmer pneumatiky: 205/55R16 91H; testovacie vozidlo: Golf VI; miesto: Ivalo (FIN), zimný štadión Montpellier (FR), Mireval (FR); číslo správy: 76244609.
2 O 1,6 metra kratšia brzdná vzdialenosť na mokrej vozovke na asfalte s nízkym trením, v porovnaní s priemerným výkonom dvoch popredných konkurentov, brzdná vzdialenosť za mokra na asfalte s nízkym trením z 80km/h na 20 km/h, na snehu z 50km/h na 5 km/h, merané organizáciou TÜV SÜD Automotive v decembri 2010; rozmer pneumatiky: 205/55R16 91H; testovacie vozidlo: Golf VI; miesto: Ivalo (FIN), zimný štadión Montpellier (FR), Mireval (FR); číslo správy: 76244609.
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén