Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

KTM predstavilo ešte ostrejší X-Bow

Automagazín - Novinky

23.5.2011
Foto: KTM
BRATISLAVA 23. mája (WEBNOVINY) - Nie, nie je to nahnevaný Transformer. Je to auto, aj keď to tak možno nevyzerá. Pre tých, ktorí náhodou nepoznajú KTM X-Bow, pár slov na zoznámenie. X-Bow je otvorený dvojmiestny roadster nekompromisného razenia. Okrem podvozku, motora, sedadiel a volantu tam toho veľa nie je. Skrátka, všetko čo nutne k jazde nepotrebujete, je pre KTM iba zbytočná záťaž. Existuje niekoľko takýchto áut a všetky sú zhmotnením skutočnej radosti z jazdy. Aj keď ich motory nemajú brutálny výkon, často dosahujú lepšie jazdné výkony, ako tie najdrahšie a najvýkonnejšie superšporty.

KTM teraz predstavilo ešte výkonnejšiu verziu svojho modelu X-Bow. Dostala jednoduché označenie X-Bow R. Poháňa ju rovnaký štvorvalcový motor Audi 2.0 TFSI. Zatiaľ čo základná verzia disponuje výkonom 177 kW (240 k), vo verzii R dostal motor väčšie turbo, výkonnejšie vstrekovače a novú riadiacu jednotku. Výsledkom je 220 kW (300 k) a 400 Nm.


Motor je navyše uložený o 19 mm nižšie, čo posunulo ťažisko o 15 mm nižšie. Auto má tuhšie pružiny a tlmiče. Podvozok je ale nastaviteľný. Torzná tuhosť karosérie bola prispôsobená zvýšenému krútiacemu motoru. Pribudla výstuha, ktorá spája pomocný hliníkový rám priamo s karbónovým monokokom. Všetky tieto úpravy majú podiel na tom, že KTM X-Bow R zvláda v zákrutách bočné preťaženie 1,5 G. Toto je údaj, ktorý zaujíma pravých nadšencov a hovorí za všetko.
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén