Foto: Kia Motors Corporation
BRATISLAVA 15. marca (WBN/PR) - Kia Venga je síce v predaji len pár mesiacov, ale už má na svojom konte dve dizajnérske ocenenia. Medzinárodná porota vybrala MPV značky Kia z B - segmentu ako víťaza ocenenia ‘red dot’ v kategórii produktový dizajn. Žiadané ocenenie red dot je celosvetovo uznávané ako pečať kvality pre výnimočný dizajn.
Kompaktné MPV značky Kia, ktoré prináša tradičnej funkčnosti osviežujúci štýl, už získalo prestížne ocenenie iF product design award. Ako víťaz ocenenia red dot, Venga pokračuje v stopách svojho úspešného predchodcu Kia Soul, prvým kórejským vozidlom, ktoré získalo prestížne dizajnérske ocenenie v roku 2009.
„Náš dizajnérsky tím môže byť skutočne pyšný, že získalo ďalšie prestížne dizajnérske ocenenie red dot, ktoré podčiarkuje úspech našej dizajnérskej stratégie,” hovorí Peter Schreyer, hlavný dizajnér Kia Motors. „MPV zo segmentu B je už tradične považované za vozidlo, ktoré sa nakupuje hlavne z praktických dôvodov. Kia Venga však tento názor mení. Vyvážená architektúra, priestranný interiér a dynamická silueta sú dôkazom, že štýl a funkčnosť sa môže perfektne dopĺňať. Kia Venga je vozidlo, v ktorom ľudia chcú byť videní.”
Ocenenie pre kvalitné produkty už od roku 1955
Novinku Kia Venga vybrala medzinárodná porota spomedzi 4 252 prihlásených produktov z 57 krajín a ohodnotila ho dizajnérsky najprestížnejším ocenením. Medzinárodné dizajnérske ocenenie red dot preskúmava každý prihlásený produkt na základe 9 základných kritérií – inovácia, funkcionalita, kvalita, ergonómia, odolnosť, emotívny vplyv, doplnky produktu, jednoduchosť používania a ekologická tolerancia.
Svetovo najväčšia každoročná dizajnérska súťaž má svoju históriu už od roku 1955, pričom medzinárodný rozsah nadobudla v roku 1991. Za prestížnym ocenením red dot stojí profesor Dr. Peter Zec a dizajnérske centrum Nordrhein Westfalen v nemeckom Essene.
Informácie o spoločnosti Kia Motors Corporation
Kia Motors Corporation (www.kia.com), jedna z najrýchlejšie rastúcich automobilových spoločností na svete, bola založená v roku 1944 a je najstaršou kórejskou automobilkou. Ako člen automobilovej skupiny Hyundai-Kia Automotive Group má za cieľ stať sa jednou z vedúcich automobilových značiek vo svete. V 13 výrobných a montážnych závodoch v 8 krajinách sveta v súčasnosti automobilka produkuje takmer 1 500 000 vozidiel ročne, ktoré sú predávané prostredníctvom siete oficiálnych zastúpení v 172 krajinách sveta. Kia má dnes viac ako 40 000 zamestnancov a ročné výnosy viac ako 14,5 miliárd USD. Kia Motors je hlavným partnerom tenisového grandslamového turnaja Australian Open a oficiálnym automobilovým partnerom Medzinárodnej futbalovej federácie FIFA, ktorá organizuje majstrovstvá sveta vo futbale. Slogan spoločnosti Kia Motors Corporation „The Power to Surprise“ vyjadruje odhodlanie spoločnosti prekonávať očakávania zákazníka pomocou neustálych inovácií v oblasti automobilového priemyslu.
Informácie o spoločnosti Kia Motors Sales Slovensko
Spoločnosť Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o., je výhradným distribútorom automobilov značky Kia na Slovensku, kde pôsobí od októbra roku 2005. Kia Motors zaznamenala za obdobie január – december 2009 predaj 6 349 vozidiel, čo predstavuje 7,02 % podiel na slovenskom trhu a kumulatívny nárast o 19,50 % oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka. Značka Kia sa umiestnila na 4. mieste podľa celoročného hodnotenia najpredávanejších značiek na slovenskom trhu v roku 2009. Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o. je Platinovým partnerom Slovenskej futbalovej reprezentácie.