Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

KIA ukázala štúdiu novej mestskej šelmy

Automagazín

2013-04-07 19:32:00
Koncept navrhol v dizajnovom centre spoločnosti Kia Motors v Soule dizajnérsky team pod vedením prezidenta a šéfa dizajnu Petra Schreyera.

Nová Kia CUB je kompaktné štvordverové kupé, ktoré sa chce štýlom priblížiť trendu mestských obyvateľov.

Predná maska je štylizovaná tak, aby bola opticky širšia a linka v hornej časti čelného skla nesie identický motív ako modely Optima, Sportage a Cadenza. V prednej mriežke farby karosérie je integrované turbodúchadlo pre prívod vzduchu.

Štúdia CUB je dlhá necelé štyri metre, má protismerne otvárané zadné dvere a interiér je bez tradičného B-stĺpika, čo umožňuje pohodlné nastupovanie na zadné sedadlá.

Na spodnú časť predných dverí dizajnéri umiestnili zaujímavú plutvičku, ktorá okrem estetického dojmu spĺňa aj aerodynamické funkcie.

Svetlomety sú vybavené dvojbodovými LED svetlami, identické s tými, ktoré sa prvýkrát objavili na modeli Quoris.
Blatníky dverí obtekajú veľké 19-palcové kolesá z ľahkých zliatin, aby ešte viac zvýraznili mohutnosť štúdie pri pohľade zboku.

FOTOGALÉRIA: Nová mestská šelma


Aj zadné koncové LED svetlá dotvárajú prémiový pocit exteriéru a linka zadnej časti, odvodená z konceptu Kia Kee, podčiarkuje šírku vozidla.

Štúdia má extrémne hladké tvary s minimálne odstávajúcimi spätnými zrkadlami, ktoré spolu s dotykovými kľučkami dverí sľubujú nízky aerodynamický odpor.

Oči šelmy

So štyrmi samostatnými sedadlami poskytuje interiér príjemnú atmosféru. Kabína je upravená v čiernej koži so žltými farebnými aplikáciami okolo sedadiel, kľučiek dverí a volantu.

Dizajn prístrojovej dosky sa inšpiroval očami šelmy. Jej centrom je minimalisticky ovládaný dotykový senzor.

Pre väčšiu bezpečnosť posádky sú na volante integrované senzory schopné sledovať vodičov pulz a biorytmus, čo by mohlo vodiča napríklad donútiť zastaviť sa na odpočívadle.

Hlavica volantu obsahuje tzv. DIS regulátor (Driving Information System - informačný systém riadenia), pripojený ku kamere, ktorá poskytuje jednoduchšie ovládanie pri jazde. Menu na stredovom displeji môže vodič ovládať aj jednoduchými gestami rukou.

Prepĺňaný motor GDI s priamym vstrekovaním

Štúdiu Kia CUB poháňa nová verzia motora 1,6 l GDI, ktorý sa štandardne montuje aj do GT verzií modelov Kia pro_cee"d a Kia cee´d, predávaných v Európe.

Nový motor je vybavený dvojitým turbodúchadlom, ktoré dodávajú o 51 percent viac energie (204 koní) a o 60 percent väčší krútiaci moment (265 Nm) než bežné 1,6 l motory.

Tento motor umožňuje európskym modelom Kia GT zrýchliť na 100 km za 7,7 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 230 kilometrov za hodinu. Podobne ako GT verzie aj štúdia CUB disponuje šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

V súčasnosti ale nie sú k dispozícii žiadne ďalšie informácie o plánoch posunúť koncept Kia CUB do sériovej výroby.

Informovala o tom automobilka KIA.
Autor: Redakcia 4Tv
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén