Tokio – Návštevníci autosalónu v japonskej metropole si môžu prezrieť koncept automobilky Audi, ktorý mieri do budúcnosti. Nielen štylistickým poňatím, ale aj technikou.
Trojdverová karoséria konceptu Audi metroproject quattro nás uvádza do športovejšieho sveta. Vo vnútri sú štyri samostatné sedadlá, dĺžka vozidla je 391 cm a rázvor 246 cm. Objem batožinového priestoru sa prezentuje hodnotou 240 litrov. Pod kapotou pracuje prepĺňaný motor 1.4 TFSI s maximálnym výkonom 110 kW (150 k). Krútiaci moment zodpovedá v maximálnej hodnote 240 Nm, tento parameter je k dispozícii v rozpätí 1600 až 4000 ot/min. Sprostredkovateľom prenosu pohonnej sily na predné kolesá je prevodovka S-tronic. To však nie je všetko. Na zadnej náprave je nainštalovaný elektromotor (30 kW/41 k), ktorý podporuje spaľovací motor pri zrýchľovaní krútiacim momentom 200 Nm. A výdrž čisto elektrického pohonu? Lítiovo-iónové akumulátory mu umožnia vydržať 100-kilometrovú trasu. Využitím techniky zmiešaného pohonu a funkcie štart-stop sa podarilo znížiť spotrebu paliva asi o 15 percent, priemer činí 4,9 litra na 100 km. Maximálna rýchlosť vozidla je 201 km/h a z nuly na 100 km/h akceleruje za 7,8 s. Na palube sa objavuje viacero zaujímavých technických lahôdok, ako Audi drive select, ktorým sa nastavujú funkcie vozidla (pohon, radenie, tlmenie podvozka). Ďalšou technológiou je Audi magnetic ride, ide o elektrické ovplyvňovanie charakteristiky tlmičov. V stredovej konzole je zariadenie Audi mobile device, ktoré sa dá vybrať a potom slúži aj ako prístupový systém do vozidla. Zároveň sa využíva ako riadiaca jednotka pre funkcie vozidla, mobilný telefón, navigačná jednotka a audio či videoprehrávač. Táto štúdia sa pravdepodobne stane predobrazom najmenšieho z rodu Audi – modelu A1.