Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Hyundai získal tri dizajnérske ocenenia Red Dot Award 2020

Novinky

2.11.2020

Titul "Best of the Best" bol udelený progresívnemu koncepčnému elektromobilu Hyundai "Prophecy". Porota súťaže Red Dot tiež ocenila titulom „Winners“ štúdiu elektromobilu "45" a elektricky poháňané koncepčné nákladné vozidlo "Neptune" s palivovými článkami v sekcii dizajnových konceptov. Štúdia "Prophecy" a koncepčný model "45" sú súčasťou novej značky IONIQ spoločnosti Hyundai, ktorá sa zameriava špeciálne na elektromobily.

 

"Prophecy" je vizionárska štúdia elektromobilu Hyundai, ktorá stelesňuje rýdzi aerodynamický dizajn vyjadrujúci v duchu zmyselnej športovosti najnovšiu dizajnovú identitu značky Hyundai. Dizajnéri značky Hyundai dosiahli kombináciou dlhého rázvoru a krátkych previsov vrcholnú úroveň automobilových tvarov. Výsledkom je nová podoba elektromobilu definovaná čistými povrchmi a rýdzosťou klenutých plôch v kombinácii s estetickou harmóniou a funkčnosťou. "Prophecy" je navyše prvým koncepčným vozidlom navrhnutým kórejskou automobilovou značkou, ktorý získal za dizajnový koncept ocenenie "Best of the Best".

 

Koncepčné vozidlo "45", ktoré Hyundai predstavil na Frankfurtskom autosalóne v roku 2019, je futuristickou spomienkou na Pony Coupe Concept, štyridsaťpäťročnú ikonu značky. Jeho dizajn zvestuje novú éru automobilového dizajnu značky Hyundai so zameraním na elektrifikáciu, autonómne technológie a smart dizajn. Hyundai "45" je definovaný vycibreným štýlom aerodynamickej samonosnej karosérie s ľahkou konštrukciou, inšpirovanou lietadlami z 20. rokov 20. storočia. Siluetu v tvare diamantu vytvára tiež aplikácia 45 ° uhlov na prednej a zadnej časti.

 

Dizajn elektricky poháňaného koncepčného nákladného vozidla "Neptune" s palivovými článkami bol inšpirovaný aerodynamickými vlakmi v štýle Art Deco, ktoré definovali štandardy priemyselného dizajnu v rokoch 1936 až 1959. Osobitý kaskádovitý dizajn zaisťuje maximálny prívod vzduchu pre účinnejšie chladenie. "Neptune" tak presvedčivo dokumentuje úsilie značky Hyundai o ekologickú mobilitu so zameraním na vodíkové technológie.

 

"Ocenenie Red Dot Awards pre štúdie Prophecy a 45 sú globálnym uznaním vízie dizajnu elektromobilov spoločnosti Hyundai. Chceme vytvárať silné emocionálne spojenie medzi ľuďmi a automobilmi, a prinášať tak ešte vyššie hodnoty do každodenného života našich zákazníkov," povedal SangYup Lee, viceprezident a vedúci divízie globálneho dizajnu Hyundai. "Neptune je ambasádorom, ktorý stelesňuje špičkovú pozíciu a kompetencie spoločnosti Hyundai Motor vo vývoji novej generácie technológie pre elektromobily s palivovými článkami. Tento koncept reprezentuje víziu spoločnosti Hyundai Motor ako lídra globálneho odvetvia vodíkovej mobility s dôrazom na prínos pre zákazníkov."

 

Red Dot Award patrí spoločne s oceneniami iF Design Award a International Design Excellence Awards (IDEA) medzi najprestížnejšie ocenenia za dizajn na svete. Porota súťaže Red Dot každoročne vyhlasuje víťaza v sekciách "produktový dizajn", "značka a komunikácia" a "dizajnový koncept".

 

Tento rok sa v súťaži "Red Dot Award: Design Concept" zišlo 4 170 uchádzačov z oblasti koncepčného dizajnu. Z toho len 41 účastníkov získalo ocenenie "Best of the Best" a 188 dostalo titul "Winners". Dvadsať medzinárodne uznávaných odborníkov hodnotilo príspevky na základe inovácií, realizovateľnosti a funkčnosti. Inovatívne a revolučné designy elektromobilov Hyundai získali víťazstvom v súťaži Red Dot uznanie na celom svete.

 

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén