Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Hyundai nadalej jednotkou u sukromnych osob, medzirocne narastol o 15%

Novinky

10.10.2019

Po deviatich mesiacoch roka 2019 si automobilka Hyundai upevnila pozíciu najpredávanejšej značky vozidiel u súkromných zákazníkov na Slovensku. Jednotkou u súkromnej klientely sa stala vďaka 3 593 registrovaným vozidlám a trhovým podielom vyše 13,5%. Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP) si k zákazníkom našlo v prvých deviatich mesiacoch tohto roka cestu spolu 6 665 kusov nových vozidiel Hyundai (M1 + N1), čo je o 15% viac ako v rovnakom období minulého roka. Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou vozidiel na Slovensku s trhovým podielom 8,1%. V kategórii osobných vozidiel M1 patrí Hyundaiu 2. miesto a so 6 653 predanými autami ovláda 8,7% trhu.

Ľudia najviac kupovali Hyundai

Hyundai je po deviatich mesiacoch roku 2019 jasnou jednotkou u súkromnej klientely. Slovenky a Slováci si ako fyzické osoby do konca septembra kúpili už 3 593 kusov nových vozidiel Hyundai. Pod tento úspech sa najväčšou mierou podpísali predovšetkým modely i20, i30 a Tucson, ktoré patria vo svojich triedach k najpredávanejším.

 

i30 lídrom segmentu C1

V prvých deviatich mesiacoch sa tradične darilo modelovému radu i30. Ten je s 2 659 registrovanými vozidlami najpredávanejším modelom v segmente C1 s podielom 17%. Medziročný záujem o modely i30 stúpol o takmer 17%. Zákazníkov najviac oslovuje karosárska verzia kombi (51%), vyše tretina (35%) sa rozhodla pre hatchback a 14% predaja tvorila verzia fastback. K týmto číslam prispeli aj ostré modely N (i30 N a i30 N  Fastback), ktoré si v tomto roku našli cestu už k 72 majiteľom!  

 

Vysoký nárast predaja eviduje slovenský importér značky Hyundai aj pri modeli i20, z ktorého sa do konca septembra predalo 1 222 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o vyše 21%. Najmenšie vozidlo v ponuke značky Hyundai, i10, si vybralo 80 majiteľov. Nová generácia i10 však má prísť na náš trh už začiatkom roka 2020. Z ďalších „i“ modelov značky bodoval končiaci model ix20 (390 ks).

 

Tucson stále bestsellerom

Pozíciu najlepšie predávaného SUV z portfólia Hyundai aj po deviatich mesiacoch roku 2019 potvrdzuje Tucson. S 1 763 registrovanými kusmi má v segmente stredne veľkých SUV (SUV-C) podiel 11,7% a medziročne záujem oň stúpol o vyše 10%. V získavaní nových zákazníkov pokračovalo aj najväčšie SUV v ponuke Hyundai. Zo štvrtej generácie modelu Santa Fe sa v prvom polroku predalo 184 kusov. Najmenšie SUV značky Hyundai, ktoré sa predáva v Európe – Kona – si pripísalo 321 registrácií, pričom dopyt po modeli Kona medziročne vzrástol o takmer 15%.

 

Záver roka v znamení SUV a e-mobilov

Posledný kvartál očakáva slovenský Hyundai rastúci záujem o SUV modely Tucson a najmä Santa Fe, ktoré je v ponuke vo výhodnej edícii SMART s cenou 34 490 €. Záujem už v prvých dňoch októbra rastie o novinky, ktoré boli predstavené na autosalóne v Nitre – Kona Hybrid a nový IONIQ s čisto elektrickým a plug-in hybridným pohonom. 

 

Registrácie osobných vozidiel (M1) značky Hyundai v obd. 1.1. – 30.9.2019 podľa ZAP SR

Model

Segment

Počet registrácií

Podiel v segmente

Medziročne

i10

A

80

10,4 %

+ 42,9 %

i20

B

1 222

8,6 %

+ 21,1 %

i30

C1

2 659

17,0 %

+ 16,8 %

Ioniq

C1

14

0,1 %

- 62,2 %

i40

D1

4

0,2 %

Predaj ukončený

Kona

SUV-B

321

3,6 %

+ 14,6 %

Tucson

SUV-C

1 763

11,7 %

+ 10,7 %

Santa Fe

SUV-D

184

4,4 %

+ 76,9 %

ix20

MPV-B

390

48,3 %

+ 51,8 %

H1 Tour

MPV-D

16

5,9 %

+ 77,8 %

SUMÁR

6 653

8,7 %

+ 16 %

 

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén