Dnes je piatok, 22 november 2024
|
V roku 2019 sa Hyundai stal absolútne najpredávanejšou automobilovou značkou u súkromných zákazníkov na Slovensku. Pozíciu najčastejšej voľby u súkromnej klientely získal vďaka 4 650 registrovaným novým vozidlám, čo predstavuje trhový podiel v tzv. private segmente 13,44%.
Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP) si k slovenským zákazníkom našlo v uplynulom roku cestu spolu 8 805 kusov nových vozidiel Hyundai (M1 + N1), čo je o 15% viac ako v roku 2018. Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou vozidiel na Slovensku s trhovým podielom 8%. Medziročne tak stúpol trhový podiel značky Hyundai na Slovensku o 0,9 percentuálneho bodu.
„Za úspechom značky Hyundai na Slovensku je každodenné nasadenie stoviek profesionálov v partnerskej sieti a rastúca dôvera našich klientov, im všetkým patrí naša vďaka. Zároveň je to pre nás záväzok, aby sme každý deň skúšali byť o kúsok lepší ako včera,“ hovorí Robert Baumgartner, generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovakia.
Ľudia najviac kupovali Hyundai
Cenné prvenstvo získal Hyundai v roku 2019 u súkromnej klientely. Slovenky a Slováci si ako fyzické osoby do konca decembra registrovali až 4 650 kusov nových vozidiel Hyundai. Pod tento úspech sa najväčšou mierou podpísali modely i20, i30 a Tucson, ktoré patria vo svojich triedach k najpredávanejším.
i30 a Tucson najobľúbenejšími modelmi Hyundai
Najviac sa v roku 2019 darilo značke Hyundai s i30, ktorý sa stal s 3 482 registrovanými kusmi 4. najpredávanejším modelom na Slovensku vôbec. Medziročný záujem o i30 vo verziách hatchback, kombi a fastback stúpol o vyše 17%. Veľkej obľube sa naďalej tešilo aj obľúbené SUV Tucson. Vďaka 2 265 registráciám sa stalo 7. napredávanejším modelom na Slovensku za uplynulý rok.
Vysoký nárast v počte registrácií eviduje slovenský importér značky Hyundai aj pri modeli i20 - 1 743 registrovaných kusov predstavuje medziročný nárast o vyše 27%. Najmenšie vozidlo v ponuke značky Hyundai, i10, si vybralo 105 zákazníkov. Nová generácia i10 však príde na náš trh už vo februári 2020. Ku skokanom roka sa v rámci portfólia Hyundai zaradili najmä mestské SUV Kona, ktorej predaje medziročne vzrástli o tretinu (473 ks), a veľké SUV Santa Fe s 262 registráciami a medziročným nárastom záujmu o 78%.
Úvod roka v znamení SUV, e-mobilov a novej i10-ky
V prvom kvartáli roku 2020 očakáva slovenský Hyundai pokračujúci záujem o SUV modely Tucson, s rastúcim podielom emóciami nabitej výbavy N Line, a Santa Fe, ktoré je v ponuke vo výhodnej edícii SMART s cenou 34 490 €. Štátna podpora na elektrifikované vozidlá výrazne zvýšila záujem zákazníkov o elektrifikované modely Kona Electric, Ioniq Electric a Ioniq Plug-in hybrid. Prvou očakávanou novinkou roka 2020 bude úplne nová generácia i10, ktorej ceny Hyundai zverejní už začiatkom februára na www.hyundai.sk.
Registrácie osobných vozidiel (M1) značky Hyundai v obd. 1.1. – 31.12.2019 podľa ZAP SR
Model |
Segment |
Počet registrácií |
Podiel v segmente |
Medziročne |
i10 |
A |
105 |
10,8 % |
+ 40,0 % |
i20 |
B |
1 743 |
9,5 % |
+ 27,6 % |
i30 |
C1 |
3 482 |
16,6 % |
+ 17,4 % |
Ioniq |
C1 |
16 |
0,1 % |
- 61,9 % |
i40 |
D1 |
4 |
0,1 % |
Predaj ukončený |
Kona |
SUV-B |
473 |
3,9 % |
+ 32,9 % |
Tucson |
SUV-C |
2 265 |
11,2 % |
+ 4,2 % |
Santa Fe |
SUV-D |
262 |
4,6 % |
+ 78,2 % |
ix20 |
MPV-B |
421 |
47,4 % |
Predaj ukončený |
H1 Tour |
MPV-D |
21 |
6,0 % |
+ 61,5 % |
SUMÁR |
8 792 |
8,7 % |
+ 15 % |
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |