Juhokórejská automobilka Hyundai Motor stiahla reklamu na svoje nové SUV ix35. V snahe pochváliť sa nulovými emisiami svojej novej technológie pustila do televízie reklamu na tému neúspešná samovražda.
Video reklamnej agentúry Innocean Worldwide Europe zobrazuje muža, ktorý napojí na výfuk hadicu a sedí v naštartovanom aute. Jeho snahou je evidentne spáchať samovraždu otravou oxidom uhličitým.
Po chvíli však z garáže vyjde a na obrazovke sa objaví reklamný slogan: The new ix35 with 100% water emissions. Hyundai totiž začal sériovo vyrábať automobil ix35 Fuel Cell, ktoré poháňajú palivové články na vodík.
Automobil tak neprodukuje žiadne emisie. Sada palivových článkov premieňa vodík na elektrickú energiu pre napájanie elektromotora. Nový ix35 Fuel Cell tak do ovzdušia vypúšťa iba vodnú paru.
Firma však musela kvôli kritike verejnosti reklamu stiahnuť a verejne sa ospravedlnila. Reklama bola určená pre Európu i Spojené štáty americké.
Najväčšiu pozornosť verejnosti získal blog 27-ročnej reklamnej autorky Holly Brockwellovej, ktorej otec spáchal samovraždu práve otravou oxidom uhličitým v garáži. Tá na stránke Copybot napísala, že ju reklama rozplakala a po jej zhliadnutí sa cítila znechutená a prázdna.