Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Honda chce chrániť chodcov, zrážkam zabránia mobily

Automagazín - Auto-Moto

2013-09-16 14:54:00
BRATISLAVA 16. septembra (WEBNOVINY) - Bezpečnosť na cestách sa opäť zvýši.

Aspoň taký má plán automobilka Honda, ktorá chce zachraňovať najmä životy chodcov prostredníctvom mobilných telefónov.

„Žiaľbohu, a niekedy je to aj chvalabohu, že žiaľbohu,“ systémy na prevenciu zrážok s čímkoľvek vznikajú ako na bežiacom páse. Väčšina automobiliek navzájom nespolupracuje a teda každá svoj systém ťahá vlastným smerom. Škoda.

Vodič chodca vidieť nemusí. No jeho GPS poloha neklame a systém ho zaznamená.
Nápad Hondy však v žiadnom prípade nie je zlý. Na sledovanie pohybu nie sú potrebné nákladné stereokamery, senzory a radary. Každý smartfón má GPS a teda dokáže aj pomerne presne zaznamenať svoju polohu.

Honda na tomto základe aktuálne vyvíja nový systém. V2P (Vehicle to Pedestrian) bude predchádzať zrážkam vozidiel s chodcami a V2M (Vehicle to Motorcycle) sa postará o motocyklistov.

Má to však jedno ale. Smartfón musí byť vybavený technológiou Dedicated Short Range Communications (DSRC). Ide o podobný systém komunikácie ako Car-to-Car alebo Car-to-X.

Bezpečnosti by prospel jeden systém, na ktorom by výrobcovia pracovali spoločne. V opačnom prípade ide len o čiastkové riešenia, ktoré neochránia všetkých. Na druhej strane, nápad Hondy má potenciál na úspech.

Systém dokáže vyhodnotiť polohu a rýchlosť predmetu. Navyše dokáže vypočítať aj predpokladanú dráhu chodca alebo motocyklistu. Vodič však musí mať svoj smartfón vybavený spomínanou technológiou pripojený priamo k autu. Jedine v tom prípade ho pri hroziacej kolízii systém zvukovo aj vizuálne upozorní. Varovanie samozrejme prostredníctvom mobilného telefónu dostane aj chodec.

Systém nie je strážny anjel a teda nebude zázračný liek pre nepozorných chodcov, motocyklistov a vodičov. Jeho využitie však môže byť prínosné najmä v noci, prípadne za zníženej viditeľnosti. V súčasnosti však ide ešte len o experimentálny projekt. Honda ho zatiaľ testuje v 8 vozidlách. Predpokladom jeho úspechu je jeho masové rozšírenie. S tým však určite nebude súhlasiť napríklad Mercedes, ktorý vyvíja vlastný systém založený na úplne odlišnom princípe (wi-fi).

Autor: topspeed.sk
Autor: Redakcia 4Tv
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén