ŠANGHAJ 19. júna (WEBNOVINY) - Americká automobilka General Motors (GM) chce do roku 2020 zvýšiť svoj podiel na čínskom trhu s luxusnými automobilmi štvornásobne, a to na 10 %.
Na najväčšom automobilovom trhu na svete tak zavádza nové modely Cadillac a rozširuje svoju distribučnú sieť.
Informoval o tom šéf čínskej divízie GM Bob Socia v rozhovore s reportérmi pred položením základného kameňa novej továrne spoločnosti zameranej na výrobu áut Cadillac na predmestí Šanghaja.
Pre americkú automobilku, ktorá tiež predáva v Číne značky ako Buick a Chevrolet, je predaj modelu Cadillac prioritou, keďže súperí o trhový podiel s ďalšími výrobcami luxusných áut ako BMW, Mercedes a Audi. Cadillac výrazne ovplyvnený americkým dizajnom však podľa analytikov príliš nezaujal čínskych kupujúcich.
GM predal minulý rok v Číne 30 010 áut značky Cadillac, zatiaľ čo na domácom trhu zákazníkom dodal 149 782 kusov. Automobilka si stanovila cieľ, že do konca dekády bude v Číne predávať 250 tis. áut.
Predaj áut Cadillac v Číne poskočil v máji medziročne o 74 % po tom, ako sa v predchádzajúcom mesiaci takmer zdvojnásobil. Čína je kľúčovým trhom luxusných áut. Očakáva sa, že do roku 2020 sa tu každoročne predá 2,7 mil. áut a predbehne tak USA ako lídra v tomto segmente. GM predstaví na čínskom trhu viac ako 10 nových alebo vylepšených modelov áut. V minulom roku sa predaj GM v Číne zvýšil o 11,3 % na rekordných 2,84 mil. áut.