BRATISLAVA 19. júla (WBN/PR) - Spoločnosť Kia Motors Corporation predstavuje svoje celosvetové výsledky predaja osobných a úžitkových vozidiel. Počas prvých šiestich mesiacov roka 2011 narástli medziročné globálne predaje značky Kia o 19,8 %, predalo sa už 1 204 117 kusov.
Napríklad Severná Amerika k dnešnému dátumu počtom 278 199 predaných kusov eviduje najväčší nárast 41,5 %, ale aj ostatné regióny zaznamenali medziročný kumulatívny nárast: v Číne predstavuje nárast 19 % (203 440 predaných vozidiel), na domácom trhu v Južnej Kórei sa predalo 248 345 vozidiel, čo predstavuje nárast o 8,8 % a na všeobecných trhoch, kam patria trhy Strednej a Južnej Ameriky, Karibská oblasť, Ázia (s výnimkou Číny a Kórey), Tichomorská oblasť, Stredný Východ a Afrika, sa predalo 246 003 vozidiel, čo predstavuje nárast o 14,8 %. V Európe si za prvý polrok 2011 zakúpilo automobil Kia 228 130 zákazníkov - medziročný nárast predaja sa tak vyšplhal na 17,2 % .
Najpredávanejším modelom značky Kia je za prvý polrok 2011 s počtom 222 585 predaných kusov stal zástupca C-segmentu Cerato (známe na niektorých trhoch ako „Forte“). Štýlové SUV Kia je suverénne druhým najpredávanejším vozidlom so 159 174 spokojnými zákazníkmi. Nasleduje zástupca B-segmentu Kia Rio (111 331 vozidiel), zástupca veľkých SUV Kia Sorento (101 408 kusov) a mestský crossover Kia Soul s 95 202 predanými kusmi.
Výkonný viceprezident a prevádzkový riaditeľ spoločnosti Kia Motors Corporation Thomas Oh pri tejto príležitosti uviedol: „Vzhľadom na to, že sme globálne prevýšili jeden milión predaných jednotiek, sú naše júnové predaje veľmi povzbudivé. Sme na dobrej ceste prekonať náš ročný cieľ 2 345 000 vozidiel, ktorý sme si stanovili začiatkom roka 2011. V druhej polovici roka sa budeme tešiť na úspechy novej Kia Picanto a najmä Kia Rio, navyše očakávame začiatok výroby modelu Kia Optima pre zákazníkov severoamerického trhu z výrobného závodu Kia Motors v štáte Georgia, USA.“
Na Slovensku obľúbenosť stále rastie
Úspech celosvetových predajov kopíruje aj na slovenský trh. Zo slovenských showromov si za prvý polrok 2011 zákazníci odviezli už 2 370 osobných vozidiel, čo predstavuje oproti minulému roku nárast o 26 %, kedy si automobil tejto značky zakúpilo 1 881 zákazníkov. Celkovo sa tak značka Kia Motors dostala na tretiu priečku rebríčka predajnosti značiek osobných automobilov a patrí jej takmer 7 % slovenského trhu. Ide o jeden z najvyšších trhových podielov na európskom trhu osobných vozidiel. Najväčší záujem je o zástupcu SUV modelov z domácej produkcie, ktorý sa navyše hrdí titulom slovenské Auto roka 2011 - štýlovú Kia Sportage už vlastní 1 022 zákazníkov a je tak tretím najúspešnejším modelom na slovenských cestách. Do prvej desiatky najpredávanejších modelov automobilov patrí ďalší bestseller zo slovenskej produkcie - model Kia cee´d si zakúpilo 712 vodičov. Pre značku Kia Motors bude dôležitým medzníkom štart predaja ďalšej generácie modelu Kia Rio, ktorý je naplánovaný na začiatok septembra.
Informácie o spoločnosti Kia Motors Sales Slovensko
Spoločnosť Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o., je výhradným distribútorom automobilov značky Kia na Slovensku, kde pôsobí od októbra roku 2005. Kia Motors zaznamenala za prvý polrok 2011 predaj 2 370 osobných vozidiel, čo predstavuje 6,93 % podiel na slovenskom trhu a celkové 3. miesto podľa hodnotenia vozidiel M1 najpredávanejších značiek na slovenskom trhu. Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o. je Platinovým partnerom Slovenskej futbalovej reprezentácie.