Taliansky tím formuly 1 Ferrari v piatok predstavil monopost pre novú sezónu. Foto: SITA/APMARANELLO 3. februára (WEBNOVINY) - Taliansky tím formuly 1 Ferrari v piatok predstavil monopost pre novú sezónu.
Plánovanú prezentáciu v Maranelle odvolali pre nepriazeň počasia, nahradila ju virtuálna prostredníctvom internetu na stránke www.ferrarif1.com. Auto dostalo meno F2012, čím sa "scuderia" vrátila k tradičným označeniam po vlaňajšom "jubilejnom" F150 na oslavu výročia zjednotenia Talianska.
V minulej sezóne Ferrari vyhralo iba jednu veľkú cenu, aj preto pristúpilo k väčším zmenám, čo sa prejavilo na 58. monoposte F1 z dielne v Maranelle. Pravda, úpravy si vyžiadali aj nové pravidlá. K tým najviditeľnejším patrí výrazný zlom v sklone "nosa" nad predným závesom, čím sa aerodynamicky odlišuje napríklad od "nehrbatého" konkurenčného McLarenu.
Talianski inžinieri tvrdia, že prepracovali prakticky každý detail, okrem iného znížili ťažisko vozidla, ktoré si odkrúti prvé testy už budúci týždeň na okruhu v španielskom Jereze. Úvodné preteky sezóny 2012 budú 18. marca v austrálskom Melbourne.
Ferrari ako tretí tím vlaňajšieho Pohára konštruktérov pokračuje s nezmenenou španielsko-brazílskou jazdeckou dvojicou Fernando Alonso, Felipe Massa. Druhý z nich by mal mať v sezóne nôž na krku.
"Myslím si, že auto pôsobí veľmi agresívne, presne ako som si predstavoval. Pre mňa to bude dôležitý a verím, že víťazný rok. Vraciame sa do boja o titul," vyhlásil Brazílčan a dvojnásobný majster sveta Alonso nadviazal: "Auto vyzerá úplne inak ako ostatné dva roky. U mňa sa nič nemení - rovnaké nasadenie a odhodlanie niečo dokázať. Táto sezóna bude veľkou výzvou."
"Som si istý, že toto auto môže začať víťaziť hneď od prvých pretekov. Poučili sme sa z minulosti a spravili sme niekoľko ťažkých rozhodnutí. Som presvedčený, že tento stroj nám vráti úsilie, ktoré sme do neho investovali. Z technického hľadiska prinášame viacero noviniek v mechanike aj v dizajne," komentoval šéf tímu Stefano Domenicali a priznal, že F2012 si nepotykal s talianskou eleganciou.
Tá musela ustúpiť snahe vyhnúť sa sklamaniu z predchádzajúcich ročníkov. "Osobne súhlasím, že auto nie je veľmi pekné, ale na krásu sa v F1 nehrá. Vychádzali sme z technických predpisov a zo snahy o maximálny výkon. Že je škaredé, to sa veľmi neráta, najdôležitejšie je, aby bolo rýchle," doplnil Domenicali.