BRATISLAVA 26. novembra (WEBNOVINY) - Politická a ekonomická situácia vo svete ovplyvňuje kupujúcich pri výbere farby svojho automobilu. Tvrdí to štúdia spoločnosti DuPont. Z jej zistení vyplýva, že vodiči oranžových áut sú obzvlášť praktickí ľudia, zatiaľ čo červené vozidlá šoférujú ambiciózne a netrpezlivé osoby plné entuziazmu.
Aby si firma overila, či kultúra a spoločnosť tiež ovplyvňujú preferencie ľudí k farbám, obrátila na profesora Petra Weila z americkej University of Delaware. Profesor pomocou údajov, ktoré zozbieral DuPont o farbách vozidiel za posledných 56 rokov, dospel k záveru, že napríklad po tragickom jedenástom septembri, keď sa spoločnosť cítila zraniteľná, vystrašená a smutná, bola najpredávanejšou farbou automobilov strieborná, ktorá z kultúrneho hľadiska predstavuje prosperitu. Jej popularita klesla v roku 2007, keď ekonómovia začali upozorňovať na blížiacu sa krízu. Tento rok bola najpopulárnejšou farbou biela, ktorá sa podľa Weila "spája so zmenou".
Informáciu zverejnil internetový portál muyinteresante.es.
SITA