Dnes je piatok, 22 november 2024
|
Značka Dacia sa v tomto roku zmení. Dizajn značky, vychádzajúci z novej vizuálnej identity predstavenej minulé leto, teraz vstupuje do predajní. Zostáva verný základným hodnotám výrobcu s ešte väčšou viditeľnosťou. Thomas, Dacia VP, Sales/Marketing Efficiency, nám ponúka pohľad na pilotné testovacie miesto.
Dacia počas 15 rokov menila pravidlá pre automotive priemysel, pričom vždy zostala verná životnému štýlu svojich zákazníkov. V roku 2022 bude Dacia naďalej podporovať svoju jedinečnú pozíciu s novým modelom, ktorý spája jednoduchosť s autentickosťou, prírodou a technológiou.
NOVÁ VIZUÁLNA IDENTITA ZNAČKY
Keď Luca De Meo pred rokom uviedol na trh „Renaulution“, cieľom bolo „posilniť značky Skupiny Renault a poskytnúť im vlastný a jedinečný priestor.“ O niekoľko mesiacov neskôr sa značka Dacia chopila príležitosti a odhalila svoj úplne nový vizuálny svet.
Najprv ho stelesnil minimalistický logotyp, inšpirovaný predmetmi, ktoré sa často nachádzajú v garážach a predajniach automobilov, ako sú ozubené kolesá, reťaze či náradie. Predmety, ktoré evokujú silu, spoľahlivosť a funkčnosť. Jednoduché, no presné línie emblému – samotná podstata loga – odzrkadľujú spojenie písmen „D“ a „C“ značky Dacia, dvoch symetrických častí ako články reťaze. Symbolizujú pevnosť a spojenie. Nakoniec Dacia prešla z modrej na khaki zelenú a úplne novú farebnú schému, ktorá vyjadruje pocit otvorených priestorov a outdoorového ducha značky.
Dizajnérske tímy Dacia pracovali na novej identite značky pre dílerstvá, ktorá čerpá z grafického dizajnu. Ten sa už používa v komunikácii Dacia od júna 2021.
Veľký totem vonku označuje vchod do predajne. Základ je vyrobený z dreva a vrchná časť je z kovu vo farbe khaki s novým emblémom v bielej farbe. Druhý totem v blízkosti vstupu poskytuje praktické informácie. Okolo obrysov fasády sa tiahne hrubá línia khaki farby. V hornej časti fasády je logo značky s čiernymi okrajmi. Počas dňa má logo khaki farbu a pri nočnom osvetlení je biele.
ZLEPŠENIE IMIDŽU ZNAČKY DACIA
Tento nový vzhľad predajní značky Dacia je súčasťou rastu značky a jej produktového radu. Vďaka prestavbe Dacia nielen zlepšuje svoju viditeľnosť a modernizuje sieť, ale presadzuje aj svoju lokálnu prítomnosť.
Totem bol zámerne navrhnutý tak, aby bol vysoký a pevný, aby stelesnil robustnosť značky, rovnako ako čierny obrys na písmenách svetelného poľa. Použitie dreva v spodnej časti totemu vnáša do miesta autentickosť. V spojení s khaki farbou, ktorá je použitá všade, evokuje nádherné exteriéry, ktoré má Dacia tak rada. Napokon, použitie kovových a podsvietených nápisov prináša nádych modernosti a dodáva celkovému dizajnu ďalšiu výhodu.
PILOTNÝ PROJEKT V DÍLERSTVE V MELUN
Predajňa Dacia v Melune, otvorená v januári 2022, je prvým miestom, ktoré nesie novú vonkajšiu vizuálnu identitu značky. Toto obchodné zastúpenie kedysi patrilo historickému partnerovi značiek Dacia aj Renault: LS Group (Lamirault Schumacher). Budova bola relatívne nová, takže generálna oprava bola oveľa jednoduchšia. Prednú fasádu tvorilo krásne veľké okno, žiadne značenie a vstup na pozemok bol praktický.
Vďaka dílerstvu Melun je teraz koncepčný dizajn dokončený a v nasledujúcich mesiacoch sa rozšíri do celej siete predajcov značky Dacia. Cieľom je do konca roka 2022 premeniť najmenej 1 000 dílerstiev, teda približne 40 % primárnej siete značky.
ZLEPŠENIE PRVÉHO KONTAKTU ZÁKAZNÍKA S BUDÚCIM VOZIDLOM
Transformáciou svojich predajných miest sa Dacia snaží vylepšiť skúsenosti zákazníkov v predajniach, čím im uľahčí prvé fyzické stretnutie s vozidlami.
Farebná schéma v dílerstvách je preto ľahko identifikovateľná a značenie okolo hlavnej budovy je jasne viditeľné z diaľky. V noci funguje biele podsvietenie emblému a loga ako maják, ktorý priťahuje zákazníkov na miesto predajne. Značka čerpá zo silných hodnôt, ktoré tvoria jej DNA a chce, aby sa zákazníci pri príchode do predajne videli v novej identite. Použitie materiálov ako drevo a farby ako khaki-zelená odzrkadľujú blízkosť medzi značkou Dacia a exteriérom.
Koncept, ktorý stojí za každým dizajnovým prvkom, zvýrazňuje túžbu značky Dacia posilniť vzťah dôvery u jej zákazníkov.
A ČO ĎALEJ?
Zatiaľ čo masové uvedenie nového vzhľadu do predajní je plánované na marec 2022, zákazníci si budú musieť počkať ešte niekoľko mesiacov, kým uvidia novú identitu na modeloch Duster, Sandero, Spring a dokonca aj na úplne novom modely Jogger, ktorý sa predstavil v septembri 2021.
Koncept Dacia Bigster predstavený pred rokom ukázal, ako má vyzerať nová tvár vozidiel Dacia, ktoré hrdo nesú nové logo a emblém. Zostava dokončí svoju premenu na jeseň 2022 a bude znamenať tretiu fázu uvedenia novej identity značky Dacia.
Zostaňte naladení na ďalšie…
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |