Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Ďalšie podrobnosti o Volte

21.9.2008

 

Detroit – Koncern General Motors vstupuje do druhého storočia svojej existencie uvedením netrpezlivo očakávanej produkčnej verzie modelu Chevrolet Volt.

 

Na svete sú ďalšie podrobnosti, preto ich prinášame. Automobil prejde až 60 kilometrov bez spotreby jedinej kvapku benzínu alebo nafty. Teda do ovzdušia nevypustí ani jediný gram CO2, pretože na pohon využíva elektrickú energiu. Pri maximalizácii jazdného dosahu hrá veľmi významnú úlohu aerodynamika, preto konštruktéri a dizajnéri koncernu GM pripravili aerodynamicky efektívnu karosériu. Špecialisti strávili stovky hodín v aerodynamickom tuneli GM pri testovaní a tvarovom ladení zásadných karosárskych partií, ako sú napr. predné a zadné blatníky, zadný spoiler, okná alebo bočné zrkadlá. Všetky aerodynamické vylepšenia umožnili konštruktérom GM dosiahnuť stanovený cieľ: zaručiť modelu Volt akčný rádius až 60 km (podľa metodiky MVEG). V interiéri ponúka model Volt priestor, komfort a bezpečnosť, ktoré zákazníci očakávajú od moderného štvormiestneho sedanu. Moderné prístroje a ovládače, atraktívne materiály, dvojica informačných displejov a dotykom ovládaný infotainment s integrovanou pákou voliča, odlišujú model Volt od ostatných vozidiel na trhu. K najvýznamnejším interiérovým technologickým prvkom modelu Volt patria adaptívny prístrojový displej z kvapalných kryštálov, sedempalcový dotykový informačný displej, dotykové ovládanie klimatizácie a infotainmentu, na želanie dodávaný navigačný systém so vstavaným pevným diskom na uloženie digitalizovaných máp a hudby, štandardne dodávané rozhranie Bluetooth pre mobilný telefón a USB/Bluetooth na ukladanie hudby.
Volt je priekopníkom novej éry využívania elektrickej energie v automobilovom priemysle – vytvára celkom novú automobilovú triedu elektromobilov s predĺženým dojazdom E-REV (Extended-Range Electric Vehicle).
Hnané kolesá modelu Volt sú v každej situácii poháňané elektrinou. Pri jazdách do vzdialenosti 60 km čerpá Volt energiu výhradne z lítiovo-iónových akumulátorov s celkovou kapacitou 16 kWh. Po vybití akumulátorov sa spustí „palubný“ zážihový motor (popri benzíne spaľujúci i palivo E85), ktorý poháňa generátor dodávajúci elektrickú energiu trakčnému elektromotoru a dobíja akumulátory. Tento režim predlžuje akčný rádius vozidla na niekoľko sto kilometrov – vďaka dobíjaniu akumulátorov. Na rozdiel od konvenčných akumulátorových elektromobilov sa tak vodič modelu Volt nemusí stresovať, či dokáže absolvovať celú potrebnú vzdialenosť.
Akumulátory modelu Volt je možné dobíjať z bežnej elektrickej siete. Na úplné nabitie postačia necelé tri hodiny. Čas dobíjania sa znižuje, ak nie sú akumulátory úplne vybité. Špecialisti koncernu GM predpokladajú, že úplné nabitie cez noc bude stáť menej než 1 euro, pričom načerpaná energia postačí na absolvovanie až 60 km v plne elektrickom režime.
Volt ponúka pozoruhodnú dynamiku jazdy a veľmi tichú prevádzku. Elektromotor má výkon 110 kW (150 k) a jeho stály krútiaci moment je 370 Nm. Volt dosahuje rýchlosť až 161 km/h. Pohon elektromotorom a špeciálne izolačné materiály robia z Volta extrémne tichý automobil. Špecialisti koncernu GM predpokladajú, že 1 km s automobilom Volt v plne elektrickom režime bude stáť asi 2 centy, kým pri jazde na benzín bude stáť 1 km asi 12 centov (pri cene 1,50 eura za liter benzínu). V prípade vodičov, ktorí denne ubehnú asi 60 km (teda asi 22 000 km za rok) to znamená úsporu približne 2200 eur ročne. Pri využívaní nočného prúdu na dobíjanie akumulátorov sa dá predpokladať, že prevádzkové náklady na 1 km absolvovaný s modelom Volt v elektrickom režime budú asi šesťkrát nižšie, než v prípade konvenčného automobilu so zážihovým motorom. Volt by sa mal vyrábať v továrni GM v Detroite-Hamtramcku. Výroba modelov určených pre trh USA sa rozbehne koncom roka 2010. Cena doteraz nebola stanovená.

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén