Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

DACIA - 15 ROKOV ÚSPECHU V EURÓPE

Novinky

20.5.2020

Od jediného modelu po komplexnú ponuku modelov a 6,5 miliónov zákazníkov - Dacia transformuje automobilový priemysel od roku 2005 až do dnes. Pozrime sa späť na viac ako 15 rokov skutočného úspechu, od uvedenia modelu Logan v Európe, po 100% elektrický Dacia Spring Showcar.

Zrod revolučného, cenovo dostupného modelu

 

Dacia, ktorá bola založená v Rumunsku v roku 1966, bola odjakživa prepojená so značkou Renault: jeho prvým modelom, ktorý bol k dispozícii na lokálnom trhu, bol Renault 8, premenovaný a označovaný ako Dacia 1100. Model bol zostavený z častí vyrobených vo Francúzsku.

 

V roku 1999 nadobudla Skupina Renault rumunského výrobcu s jasnou víziou: rozvinúť odborné znalosti a geografickú situáciu spoločnosti Dacia s cieľom uvedenia na trhy východnej Európy najlacnejší sedan! A to práve v čase, keď bola táto lokalita vo víre rekonštrukcie a zmien. Veľmi ambiciózny cieľ, ktorý sa Skupina Renault rozhodla dosiahnuť zmenou štandardných pravidiel.

 

Prvýkrát v automobilovom priemysle bol návrh dokončený na úrovni daných nákladov použitím metódy „design to cost“. Táto metóda bola v tom čase inovatívna a obrátila logiku doterajšieho procesu dizajnu „na hlavu“: optimalizácia nákladov sa stala nevyhnutnosťou v každej fáze dizajnu vozidla bez toho, aby došlo k zníženiu spoľahlivosti a bezpečnosti. Od začiatku do konca sa konečná predajná cena premietla do všetkých technických obmedzení. V rámci tejto stratégie bolo použitie osvedčených amortizovaných častí a technológií Skupiny Renault značným prínosom. Od dizajnu cez koncept až po výrobu, projektové tímy Dacia pracujú ako startup: od nuly a s obmedzeným rozpočtom!

 

Model Logan, ktorý bol predstavený v roku 2004 a dodržal všetky svoje sľuby: rekordná veľkosť k pomeru priestoru a základné vybavenie za bezkonkurenčnú predajnú cenu. Na automotive trhu nastala revolúcia! S novou cenou porovnateľnou s ojazdeným autom zažil Logan taký úspešný, že sa začal predávať od roku 2005 v celej Európe! Dacia sa stala referenciou pre spotrebné automobily.

Dacia Logan môžeme považovať už za ikonický model. Je na trhu dodnes. Komulatívny predaj tohto modelu je 1,8 milióna kusov.

 

Víťazné trio

 

Po úspechu modelu Logan rozšírila Dacia svoju ponuku v roku 2008 o Sandero a jeho SUV verziu - Sandero Stepway. Vďaka kompaktnosti a priestrannému interiéru je tento vyšší sedan dostatočne univerzálny na to, aby splnil všetky výzvy.

 

Nová revolúcia sa začala v roku 2010 uvedením modelu Dacia Duster. Tento, teraz bestseller, spravil prievan v segment SUV. Trh s SUV, ktorý dovtedy ponúkal väčšinou TOP výber značiek, sa zrazu stal oveľa dostupnejším!

 

Verné hodnotám, ktoré si Dacia vytvorila - rekordná priestrannosť, jednoduchosť, robustnosť a bezkonkurenčná cena - oba nové modely sa stali komerčným úspechom. Sandero (vrátane Sandero Stepway) je model č.1 v predaji súkromnej klientele v Európe v roku 2018. Od jeho uvedenia na trh sa predalo spolu 2,1 milióna kusov. Model Dacia Duster zaznamenal predaj na úrovni 1,6 milióna vozidiel od roku 2010.

 

Dacia naďalej uspokojuje základné potreby svojich zákazníkov jednoduchými, spoľahlivými a robustnými automobilmi bez akýchkoľvek prebytkov. V roku 2007 rozšírila svoju ponuku o Logan MCV (kombi), potom v roku 2012 prišli modely Lodgy (MPV) a Dokker (MPV a van).

 

Vďaka nadšeniu svojich zákazníkov má značka aktívnu zákaznícku komunitu. Dacia je teraz piata značka z hľadiska predaja súkromnej klientele v Európe.

 

V súčasnosti značka Dacia oslavuje svoje výročie práve ponukou nového odtieňu v sortimente - modrej Iron Blue, ktorý nesie číslo 15! Táto séria je k dispozícii vo všetkých krajinách, v ktorých sa značka predáva.

 

 

Ponuka zajtrajška

 

Očakávania zákazníkov a spôsob, akým používame autá, sa menia. Dacia je moderná značka, ktorá počúva svojich zákazníkov a je si vedomá výziev, ktoré predstavuje mobilita budúcnosti.

 

V reakcii na environmentálne výzvy je Dacia jediným výrobcom, ktorý ponúka plný sortiment LPG verzíí.

 

Budúca revolúcia Dacia bude vychádzať z 10-ročných skúseností Skupiny Renault v oblasti elektromobility a bude zahŕňať dostupné elektrické vozidlá. V marci 2020 predstavila značka svoj prvý koncept elektromobilu Dacia Spring. Bude to prvé mestské vozidlo, ktoré bude mať podpis Dacia! Päťdverové vozidlo so 4 skutočnými sedadlami a dojazdom takmer 200 km.

Dacia Spring je dôkazom toho, že Dacia môže tiež sľubovať udržateľnú mobilitu prístupnú pre všetkých a zostať verná svojim hodnotám.

 

Dacia je „game changer“ v automotive priemysle, prinajmenšom poslednýc 15 rokov! A zďaleka so svojimi revolučnými krokmi nie je na konci!

 

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén