BRATISLAVA 12. septembra (WEBNOVINY) - Po ceste k sériovej podobe prekonala i8 niekoľko veľkých zmien.
Na druhej strane ak sa pozrieme na koncept a finálnu verziu, musíme uznať, že podobnosť ostala zachovaná.
Štvormiestny hybrid je dlhý 4689 mm, široký 1942 mm, vysoký 1293 mm. Rázvor kolies má hodnotu 2800 mm. Vďaka karbónovým vláknam a hliníku váži novinka len 1490 kg.
I8 má v porovnaní s ostatnými typmi značky najnižšie ťažisko. BMW sľubuje jazdné vlastnosti na vysokej úrovni.
K dobre ovládateľnosti by malo prispieť aj ideálne rozloženie hmotnosti v pomere 50:50. Kvôli nízkej váhe BMW použilo na zadnej časti Gorilla Glass, teda sklo, ktoré poznáme zo smartfónov.
Zadnú nápravu bude roztáčať 1,5 litrový benzínový preplňovaný trojvalec s úctyhodným výkonom 170 kW (231 k) a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm. O prednú nápravu sa postará elektromotor s výkonom 96 kW (131 k). Kombinovaný výkon teda predstavuje 266 kW (362 k) a 570 Nm.
Na elektrickú energiu zvládne i8 prejsť 35 km pri maximálnej rýchlosti 120 km/h. Šprint na 100 km/h trvá v kombinovanom režime 4,4 sekundy. Maximálka je tradične limitovaná na 250 km/h. BMW udáva priemernú spotrebu len 2,5 litra benzínu na 100 km.
Každá i8 bude vybavená systémom Dynamic Damper Control. Vodič si bude môcť navyše zvoliť z celého radu režimov, ktoré umožnia jazdiť športovo, prípadne úsporne.
BMW tvrdí, že do voliteľnej výbavy zaradí aj superjasné laserové svetlomety, ktoré by mali byť vo svete zatiaľ jedinečné.
I8 sa do predaja dostane už koncom tohto roka. Jej oficiálna cena zatiaľ nie je známa, no mala by sa pohybovať okolo 120 000 eur.
Autor: topspeed.sk