Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Bianchiho hlava pri nehode v Suzuke pocítila preťaženie 92G

Automagazín

2014-10-15 11:29:00
BRATISLAVA 15. októbra (WEBNOVINY) - Francúzsky pilot formuly 1 Jules Bianchi ostáva aj desať dní po nehode na VC Japonska naďalej v kritickom, ale v stabilizovanom stave, pričom nedošlo k žiadnej zmene. Oznámili to predstavitelia tímu Marussia, za ktorú jazdí spomenutý talentovaný pretekár.

Je zázrak, že ešte žije

Bianchiho otec Philippe pre Gazzetta dello Sport povedal, že situácia je zúfalá. "Vždy, keď zazvoní telefón tak vieme, že môžu volať z nemocnice, že Jules už nežije."

Dvadsaťpäťročný Bianchi utrpel vážne poranenia hlavy ohrozujúce život na okruhu v Suzuke, keď narazil do žeriavu odstraňujúceho následky predchádzajúcej nehody Adriana Sutila. "Lekári mi povedali, že už teraz je to zázrak, pretože nikto neprežil takúto vážnu nehodu," hovorí Bianchi senior. Celá rodina podľa neho prežíva ďaleko od domova nočnú moru. "Je to pre nás veľmi náročné, pretože za jediný týždeň je život rodiny úplne zničený," priznáva Bianchi.

Jazdec tímu Marussia je hospitalizovaný na jednotke intenzívnej starostlivosti v Jokkaiči. "Som presvedčený, že to nevzdá a v najdôležitejšom kvalifikačnom kole svojho života uspeje," verí v uzdravenie svojho syna jeho otec.

Video: Hrôzostrašná nehoda Julesa Bianchiho na okruhu v Suzuke


Bianchiho hlava vraj pocítila preťaženie 92G

Od tohto roku musia mať jazdci v štupľoch v ušiach aj G-senzory, ktoré merajú preťaženie na hlavu. To je podľa Auto Motor und Sport odlišné, ako preťaženia pôsobiace na auto, pretože hlava spomaľuje inak ako monopost. Bianchiho hlava vraj v čase nehody pocítila preťaženie 92G.

Experti z Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) nehodu porovnávajú k havárii Heikkiho Kovalainena. Fín v roku 2008 na Veľkej cene Španielska narazil v rýchlosti 130 kilometrov za hodinu do bariéry z pneumatík a tak mal na rozdiel od Bianchiho šťastie, že stlmila jeho náraz.

Jazdca tímu Marussia zastavil na okruhu v Suzuke deväťtonový žeriav. Bianchiho monopost išiel pred nárazom rýchlosťou vyše 200 kilometrov za hodinu a zastavil v priebehu piatich sekúnd. Auto motor und Sport píše, že ľavá strana formuly bola úplne zničená, ochranný oblúk bol ako keby odrezaný a ochranu krku našli neskôr v oblasti motora.

FIA má aj dáta z čiernej skrinky, ktoré zaznamenali okrem iného aj rýchlosť monopostu pred nehodou či v čase nárazu. Momentálne ich skúma bezpečnostná komisia.




Odporúčame aj:

Premiérové preteky F1 v Soči budú v tieni Bianchiho nehody

Dcéra Williamsa si po Bianchiho nehode želá uzavreté kokpity

Stav pilota F1 Bianchiho je kritický, zverejnili diagnózu

Video: Na internet prenikla Bianchiho hrôzostrašná nehoda

Pilot F1 Bianchi je v kritickom stave, krváca do mozgu

VC Japonska ukončila vážna nehoda, Bianchi bojuje o život

Bývalý jazdec F1 Andrea de Cesaris mal smrteľnú nehodu






Autor: Redakcia 4Tv
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén