Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Bezpečnostný deň

30.5.2008

 

Mladá Boleslav – Európske štatistiky prezrádzajú, že veľa pasažierov v automobiloch stále nepoužíva bezpečnostné pásy alebo sa nepripútava správne. S touto nevedomosťou sa snaží bojovať spoločnosť TÜV SÜD.

Zväčša ide o ľahkovážnosť alebo neznalosť príčin a následkov poranení spôsobených dopravnou nehodou. Preto sa odohral ďalší ročník akcie TÜV SÜD Safety Day, zameranej na prevenciu zranení na cestách. Naše kroky teda viedli do areálu skúšobne tejto spoločnosti. V rámci vzdelávacej časti programu sa realizovala simulácia dopravnej nehody. Do stojaceho vozidla nižšej strednej triedy narazila Škoda Octavia RS rýchlosťou 50 km/h. V Octavii boli posadené štyri figuríny reprezentujúce dvoch dospelých pripútaných bezpečnostnými pásmi. Detské figuríny boli pripútané do detských sedačiek. Mladšie dieťa sedelo v protismere a staršie v smere jazdy. Náraz pri rýchlosti 50 km/h spôsobil odpálenie čelných airbagov Octavie, ktoré v spolupráci s bezchybne fungujúcimi bezpečnostnými pásmi s predpínačmi a obmedzovačmi ťahu spoľahlivo ochránili dospelých pasažierov. Aj deti mali pri takomto náraze zabezpečenú špičkovú ochranu.
Aby sa dokumentovala dôležitosť pripútavania sa bezpečnostnými pásmi, nasledovala druhá časť bezpečnostnej simulácie. V skúšobnom laboratóriu TÜV SÜD pripravili skúšku nedeštruktívnym spôsobom. Rovnaká posádka ako v prvom prípade bola umiestnená do karosérie Škody Octavia s kompletným interiérom. Simuloval sa rovnaký náraz, avšak figuríny neboli pripútané. Deti na zadných sedadlách neboli chránené nijakými zádržnými systémami. Z videí, nameraných výsledkov, ale aj letmého pohľadu na vozidlo bolo zrejmé, že nepripútaná posádka mala výrazne nižšiu šancu na prežitie. Zaťaženie hlavy nepripútaného vodiča narástlo asi šesťkrát a pri deťoch sa jednalo až o desaťnásobný nárast zaťaženia hlavy. Moderné zádržné systémy sú navrhnuté tak, aby efektívne fungovali ako celok, preto airbag bez bezpečnostných pásov nemá správny účinok.

 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén