Foto: Alfa Romeo
BRATISLAVA 19. augusta (WEBNOVINY) - Vďaka mimoriadne pozitívnym ohlasom verejnosti na koncept sa Alfa Romeo rozhodlo pre sériovú výrobu. Bolo to ale až v roku 2005. V rámci šetrenia nákladov nedostala Brera osemvalec ani pohon zadných kolies. Zdieľala totiž techniku s relatívne bežným sedanom 159. To sa jej však stalo osudným.
Zatiaľ čo potenciálni zákazníci boli navnadení na plnohodnotné športové auto, sériová Brera mala predný pohon a pod kapotou štvorvalec, maximálne šesťvalec. To by však možno ani nevadilo, pretože sériové prevedenie bolo o niečo menšie od konceptu. Auto však bolo ťažké.
Foto: Alfa Romeo
Podobný osud stretol aj Alfu Spider, ktorá prišla na trh v roku 2006. Dizajn obidvoch áut bol ohromujúci, no záujemcom o športové auto to nestačilo. Ťažkopádne jazdné vlastnosti týchto áut s úchvatným dizajnom ich pripravili o život. Nepomohla ani „odtučňovacia kúra“, ktorú absolvovali v roku 2008 a ani nové motory, ktoré pribudli nedávno.
Smutné je však to, že Alfa zatiaľ nemá pre tieto modely priameho nástupcu. Uvidíme, či sa ho vôbec niekedy dočkáme.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk