Foto: Audi
BRATISLAVA 13. októbra (WEBNOVINY) - Technický základ konceptu Quattro pochádza z Audi RS5. Quattro však využíva množstvo karbónu a má ľahšie niektoré podvozkové komponenty. Výsledkom je hmotnosť iba 1300 kg. Je však pravdou, že pod prednou kapotou má koncept umiestnený 2,5 litrový päťvalec prepĺňaný turbodúchadlom, ktorý je určite ľahší, ako osemvalec v modeli RS5. Motor však produkuje slušných 300 kW (408 k) a tak je koncept aj napriek o niečo nižšiemu výkonu v konečnom dôsledku dynamickejší, ako ťažšie Audi RS5. Koncept totiž na stovku zrýchľuje iba za 3,9 sekundy.
Podľa vedúceho vývoja v Audi, Stefana Reila, by nebol problém vyrobiť auto po technickej stránke, pretože používa značné množstvo už existujúcich komponentov. Problém je však v stránke organizačnej. Dizajn konceptu má na svedomí Giugiarova karosáreň Ital Design a tá v súčasnosti nemá voľné výrobné kapacity.
Auto by malo vzniknúť iba v malej 200 až 500-kusovej sérii a Audi zas nemá skúsenosti s kusovou výrobou exotických modelov. Pomôcť by mohlo sesterské Lamborghini. Všetko však ukáže čas. Snáď sa tento problém vyrieši a koncept Quattro sa dočká sériovej výroby. V tom prípade by jeho cena nemala presiahnuť 100 000 €.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk